Bůh, paměť i trombon. Jiří Bartoška, Michaela Karsten a Miro Žbirka v pořadu Výborná v opeře

30. březen 2017

Lucie výborná oslavila jubilejních 100 000 minut rozhovorů Radiožurnálu, a to rovnou v holešovické RockOpeře. „Tahle oslava není moje, ale oslava báječných lidí, kteří chodí už devět let jako hosté Radiožurnálu, a nosí tam svou inspiraci a neuvěřitelné příběhy,“ uvedla večer Lucie Výborná. Odstartovala tak přijemný večer se zajímavými hosty.

Prvním z hostů, kteří usedli po boku Lucie Výborné do křesla, byl herec Jiří Bartoška, který si nezapomněl přisunout oblíbený popelník. Jak se mu hrála role boha v pohádce Anděl Páně 2?

„Hrál jsem vrahy, faráře, doktory, takže člověk tím, že hraje boha, tak má jiný kabát. Ale potěšilo mne to moc… Bůh je v každém z nás, je zbytečné ho hledat a vymýšlet, jak by se měl hrát,“ říká.

Opakuje přitom známé pravidlo, že pokud chce někdo natočit dobrý film, musí mít především dobrý scénář. „Absence dobrých scénářů je tady vidět,“ přiznává.

Trenérka paměti a lékařka Michaela Karsten přišla do opery jako zástupce lidí se zajímavým a kuriózním povoláním. Kdy se jí naposledy stalo, že by na něco zapomněla? „Většinou se snažím těmto situacím předcházet. Dobrá paměť znamená dobrá koncentrace,“ vysvětluje. Při představování si například dobře zapamatujeme jméno tím, že si ho jednoduše chce zapamatovat.

Ten, který dokázal sesadit Karla Gotta z trůnu zlatého slavíka, se jmenuje Miro Žbirka. V pořadí třetí host galavečera byl také historicky prvním hostem, který zavítal před lety do pořadu moderátorky Lucie Výborné.

A když se před ním mluvilo o té paměti, tak přiznává, že se mu jednou podařilo kývnout na dvě vystoupení ve stejnou hodinu a stejný den. „Jako manažer jsem se dostal na vedlejší kolej a termíny už nedělám,“ říká. Zato ale umí hrát dobře na trombon.

První díl záznamu galavečera Výborná v opeře si můžete poslechnout kliknutím na odkaz přímo v tomto článku a také v iRadiu

autoři: lvb , prh