Hudba je největší nositelkou emocí. A v případě Leonarda Bernsteina to platí ještě víc, říká Šimon Caban
Choreografie vánočních svátků u Cabanů je klidná. Šimon Caban je sice ranní ptáče, jak prozradil v rozhovoru s moderátorkou Patricií Strouhalovou, ale 25. prosince prožije doma a v pohodě.
„25. prosince spíme poměrně dlouho,“ vysvětluje scénograf a choreograf Šimon Caban. Po probuzení si vychutná vánočku a čaj s citronem. Ale v hlavě bude možná mít práci, tedy nové nastudování skladby Leonarda Bernsteina Mše, které je v jeho rukou.
„Hudba je největší nositelkou emocí,“ připomíná Šimon Caban. A v případě Leonarda Bernsteina to platí ještě víc. V jeho hudbě se totiž posluchači rychle zorientují. „Je to dobré na první poslech,“ tvrdí.
Za úkol si však neklade vytvořit velkou podívanou. „Nechceme hudbu přetlouct nádherou,“ uvádí. Obrazová složka by měla být podle jeho slov bohatá, ale ne rušivá. „Mše je sdělení ve smyslu oslovení,“ zdůrazňuje.
Audio záznam celého rozhovoru si můžete poslechnout kliknutím na odkaz přímo v tomto článku a také v iRadiu.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.