Ivan Pilný

Pravidla úspěšného podnikání by se vešla na jediný korespondenční lístek. Alespoň to v rozhovoru s Lucií Výbornou tvrdí podnikatel, investor a manažer Ivan Pilný, známý kromě jiného i z televizního pořadu Den D. Pokud je to pravda, co by vlastně na takovém korespondenčním lístku mělo být napsáno?

Ve svůj podnikatelský projekt, ve svůj sen, musíte opravdu věřit. Tak zní podle Ivana Pilného základní pravidlo úspěšného podnikání. „Každý projekt je možné připodobnit k letadlu, které vylétne do vzduchu. Musí však mít i kolečka a podvozek, aby hladce přistálo na zemi,“ doplňuje.

V podnikání se podle Ivana Pilného pohybujete v rámci definovaném třemi základními kruhy. První z nich je vymezen tím, čím se zabýváte vy sami, další symbolizuje vaši konkurenci a konečně třetí upřesňuje to, co vlastně chce zákazník, kterému chcete něco prodat. Uvědomit si to je podle úspěšného podnikatele a manažera základem úspěchu.

„Často se stává, že za vámi přicházejí lidé s tím, že mají úžasný nápad, který nemá konkurenci. Ovšem smutnou pravdou často bývá, že jde zároveň o nápad, o nějž potenciální zákazníci vůbec nemají zájem,“ upozorňuje na možné – a časté – úskalí nových projektů Ivan Pilný.

Ivan Pilný přiblížil, v čem spočívají úskalí současného podnikání

„Samozřejmě, řešením může být přesvědčit lidi, že vlastně potřebují to, co ve skutečnosti nepotřebují,“ doplňuje. „To si však můžete dovolit pouze ve chvíli, kdy máte hodně peněz. Máte-li jich málo, je výhodnější přemýšlet o tom, co lidé skutečně potřebují – přestože zjistit to není právě jednoduché.“

Lucie Výborná se svého hosta neptala pouze na pravidla podnikání, ale padly i další dotazy. Co jsou takzvané myšlenkové mapy a jak pomáhají cvičit mozek? A je vůbec možné svůj mozek vytrénovat?

Záznam celého rozhovoru s Ivanem Pilným a dalšími Hosty Radiožurnálu si můžete poslechnout v iRadiu.

autor: als
Spustit audio