Jan Hřebejk: Filmový režisér je pořád na začátku

1. červenec 2013

Z otevřené části mobilního studia, které můžete v Karlových Varech navštívit i vy, se přihlásila moderátorka Lucie Výborná i s hostem Radiožurnálu, kterým byl v pondělí režisér Jan Hřebejk. Jeho nový snímek Líbánky je jediným českým soutěžním snímkem na karlovarském festivalu.

„Poprvé jsem navštívil filmový festival v Karlových Varech, když jsem se dostal na FAMU. Akreditaci mám dodnes schovanou,“ vzpomíná známý režisér, který na letošní festival přijel představit snímek Líbánky. „Byl jsem tehdy nadšený, že vidím mraky filmů a tvůrce,“ popisuje.

Čtěte také

Film má podle Jana Hřebejka velkou výhodu, která může být zároveň nevýhodou – nedá se na něm nic změnit. „Proto netrnu strachy, jestli herci dnes večer dobře zahrají,“ zamýšlí se a připomíná, že v období okolo premiér se raději vyhýbá čtení recenzí. A to nejen proto, že od filmu ještě nemá patřičný odstup. „Číst něco, co by mě mohlo rozhodit, by nebylo zdravé,“ přiznává a navíc dodává, že se snaží spoléhat na svůj úsudek a ne na názory recenzentů.

Práce na filmech ho stále baví. „Považuji ji za privilegium. U filmu mi je dobře, přestože jde o stresující povolání,“ tvrdí. Profese režiséra totiž podle Jana Hřebejka znamená především neustálé začínání. „Člověk je pořád na začátku,“ tvrdí.

Proč stále vázne natáčení filmu podle románu Skleněný pokoj? Z jakého důvodu tak rád spolupracuje s Aňou Geislerovou? A jak zvládne natočit film za pouhých sto dní? I to se můžete dozvědět při poslechu audio záznamu rozhovoru.

Záznam celého rozhovoru s Janem Hřebejkem a dalšími Hosty Radiožurnálu si můžete poslechnout v iRadiu.

autor: šše
Spustit audio