Jan Hřebejk, režisér
Když točíte milostnou scénu, je prý pro vás jako pro filmaře jednodušší, když nefunguje. Tedy když vypadá tak, jak zažili například herci Jaroslav Dušek a Eva Holubová v Pelíšcích. „Nejtěžší je natočit erotiku, která je láskyplná. Kamera je objektivní, kdežto pocit milostného aktu je subjektivní. Pak je jednoduché sklouznout do kýče,“ shrnuje režisér Jan Hřebejk v rozhovoru s Václavem Žmolíkem.
Mysleli jste si, že když je člověk hercem, musí být nutně i extrovertem, který se rád předvádí? Podle Jana Hřebejka jste na omylu. „Znám spoustu vynikajících herců, kteří jsou velmi introvertní – a v jejich případě by dokonce nebyla od věci ani psychoterapie,“ upozorňuje.
Pokud pak takové lidi jako režisér nepřesvědčíte, že milostná scéna má ve filmu své místo, pak ji zkrátka nenatočíte, shrnuje. V současné době navíc není nikde ničeho víc než právě erotických scén, dodává.
Není divu, že v sobotu byla řeč právě o erotice. Tématem rozhovoru totiž byla hlavně nová milostná komedie Svatá čtveřice. Jan Hřebejk v něm řeší lechtivé téma – manželský sex. „Autorem scénáře je Michal Viewegh. Chtěl bych zdůraznit, že tématem není ani tak sex. Je to komedie, která si pohrává s krizí dlouhodobého partnerství. Vše se odehrává ve velké nadsázce,“ popisuje režisér.
Proč tento film natáčel v Karibiku? A jak se mu pracovalo podle scénáře Michala Viewegha? Také na tyto otázky Jan Hřebejk v rozhovoru odpovídal. Padly však i další otázky. Do jaké míry je nový film „nemravný“? A jak dobře umí Michal Viewegh vykreslit banalitu života?
Záznam celého rozhovoru s Janem Hřebejkem a dalšími Hosty Radiožurnálu si můžete poslechnout v iRadiu.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.