Miluji situace, kdy se stane nějaký průšvih, přiznává moderátorka Adéla Banášová
Známou slovenskou moderátorku Adélu Banášovou lze poslouchat v rádiu a sledovat v televizi i na divadelním jevišti. Jaký je život moderátorky? A v čem vidí přednosti různých moderátorských prostředí? Svěřila se v rozhovoru s Lucií Výbornou.
„Můžeme režírovat, řídit a stejně si ten život dělá svoje,“ vzpomíná na největší průšvihy své kariéry Banášová. Zkouškou v takových situacích jsou podle ní často i režiséři, kteří začnou komentovat situaci, nebo se začnou vyjadřovat k tématu.
Rozhovor v rádiu často má často připravený, člověk by podle jejích slov ale neměl být připravený příliš a vědět o zpovídaném člověku všechno: Pak už by se totiž neměl, na co ptát. „Mám témata, kterými chci začít, pak se něco stane a já stočím řeč jinam a celý koncept se zhroutí,“ směje se Banášová.
Povídáte si s nějakým člověkem v přímém přenosu a režisér vám do ucha řekne: „To je debil, co?“
Specifikum práce v rádiu je podle Banášové ztráta kontaktu s publikem. „Ve studiu jsme jen dva a všechno se odhalí. V národním divadle je publikum, reflektuje, zasměje se a vím, jaký je i pro posluchače.“
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka