Petr Nováček: Andrej Babiš překvapil fotkou na pisoáru. Bude o výsledcích voleb rozhodovat jen marketing?

19. červen 2015

Hlas vnitropolitického komentátora Petra Nováčka vám jistě není neznámý. A zazněl i v Hostu Radiožurnálu, kdy mluvil o tom, jak by měl komentátor uvažovat, proč už nechodí na tiskové konference nebo z jakého důvodu z politiky pomalu odešli uvážliví lidé.

Ocenění Opus Vitae, které Petr Nováček nedávno obdržel za celoživotní přínos v oboru žurnalistiky, bere spíš s nadhledem. „Považuji si toho,“ uznává a připomíná, že se zařadil po bok Jana Petránka nebo Zdeňka Velíška, kteří tuto cenu také dostali.

Petr Nováček byl původně historik pracující na kandidatuře věd, ale kvůli špatnému politickému původu se podle svých slov ocitl v pozici „hlupáka, který není schopen dokončit svou práci“. Proto studia raději ukončil. „Sbalil jsem se a uchýlil se do Zemědělských novin,“ vzpomíná.

A nebylo to úplně od věci, protože, jak Petr Nováček připomíná, k profesi komentátora člověk musí vyzrát. „Osobně můžu říct, že by mi nedělal dobře, kdyby mi někdo ve 25 letech kladl na stůl názory. Za komentátorem by měla stát nějaká životní zkušenost,“ domnívá se.

Čtěte také

Budeme v příštích volbách ještě postrádat vize?


Garnitura přemýšlivých politiků byla vytěsněna machry, kteří vědí, jak točit za kliku.

Z politiky se podle něj vytrácejí myšlenky a vize. Začalo to snahou médií neunavovat posluchače, diváky a čtenáře dlouhými zprávami. Tato „klipovitost“ pak vedla k postupnému mizení politických idejí. O výsledcích voleb tak rozhoduje spíš politický marketing.

Za dobrý příklad politického marketingu považuje působení Andreje Babiše na sociálních médiích. Ministr financí a předseda hnutí ANO se nechal vyfotografovat na pisoáru a fotku pak umístil na Twitter.

„Vadí mi, že tu fotografii považuje za únosnou a chce jí oslovovat své příznivce,“ vysvětluje Petr Nováček a klade si otázky: „Pokud bude stačit k volebním preferencím takový politický marketing, co se tu stane? Budeme v příštích volbách ještě postrádat vize, nebo budou o výsledcích rozhodovat jen marketingová kouzla?“

Audio záznam rozhovoru si můžete poslechnout kliknutím na odkaz přímo v tomto článku a také v iRadiu.

autor: šše
Spustit audio