Pštrosi, klokani i losi na silnicích. Zelená vlna zažívá i humorné historky

15. říjen 2017

Nedělní rozhovor s pozvanými hosty je doprovázen zvuky vytuněných motorů – na Masarykově okruhu v Brně je totiž den otevřené dráhy. A Radiožurnál je u toho, společně s motoristickým novinářem Janem Říhou a redaktory Zelené vlny Štěpánem Jandou a Bohuslavem Benešem. Ti mimo jiné prozradili, jakým způsobem vznikají dopravní informace a jak pracují zpravodajové Zelené vlny.

„Když dopravní zpravodaj zavolá do call centra Zelené vlny, tak se to okamžitě objeví v systému a můžeme reagovat, jít do éteru,“ přibližuje Bohuslav Beneš s tím, že během pěti minut mohou informovat řidiče o nebezpečí.

Posluchači, kteří se dovolají do centra Zelné vlny na linku 800 553 553, operátorům předávají informace. „Redaktor ve specializovaném studiu může s informací pracovat, může jí dál ověřovat z dalších zdrojů,“ dodává Štěpán Janda s tím, že zpráva se následně zařazuje do vysílání podle toho, jak hodně je důležitá.

Ale i k Zelené vlně patří často humorné a neuvěřitelné historky. Tak například Bohuslav Beneš pamatuje na silnicích klokana, pštrosa, losa, rodinky s labuťáky… Jan Říha přidává také jednu příhodu k dobru. „Jeden ze zpravodajů zavolal s tím, že má před sebou nehodu – tři auta. A pak se ozvala rána a on říká: Tak těch aut už je pět a já to jdu řešit,“ usmívá se.

Odezva přichází okamžitě

A v čem je vlastně práce dopravního redaktora zajímavá? Bohuslavu Benešovi třeba dělá dobře, když pomůže řidičům, aby se vyhnuli koloně. „Jedinečné na práci je to, že odezva přichází prakticky okamžitě, člověk má zpětnou vazbu a slyší, že to někomu pomohlo,“ přidává se Štěpán Janda.


Do vysílání se dostávají zprávy o událostech, které znamenají největší zdržení pro největší počet motoristů v danou dobu – většinou to jsou dálnice.

Jana Říhu zase baví motory, jeho osudem je například Dakar, na který pojede už po osmnácté. „ Z velké ceny na Masarykově okruhu mi jde mráz po zádech vždy, když sem přijíždím,“ přiznává.

autoři: lvb , prh
Spustit audio