V byznysu jsem byla punkerkou. Běžte do toho, od čeho vás odrazují, radí podnikatelka Simona Kijonková

Simona Kijonková, která působí v české e-commerce - Foto: Šárka Ševčíková

Simona Kijonková, která působí v české e-commerceFoto: Šárka Ševčíková

Simona Kijonková je podle svých slov střelec. V roce 2008 odešla z dobře placeného manažerského postu a vrhla se na podnikání. Zpočátku se jí nedařilo, což potvrzuje známé rčení o tom, že každý podnikatel musí někdy zkrachovat.

Nevzdala se a do podnikání se pustila podruhé. To už měla zkušenosti a snažila se překážky přeskakovat. „Nejsem člověk, který by se něčeho bál,“ tvrdí v rozhovoru s moderátorem Janem Pokorným. A protože Simona Kijonková měla zkušenosti s on-line marketingem, pustila se do e-commerce a založila Zásilkovnu, alternativu k poštovním službám, která umožňuje doručení zboží na pobočku sítě zmíněné společnosti. Simona Kijonková se tak stala jednou z nejúspěšnějších žen v Česku v této oblasti. 

 

Rozhovor s podnikatelkou v oboru e-commerce Simonou Kijonkovou o začátcích podnikání, Zásilkovně a také o tom, co se jí při rozjezdu podnikání osvědčilo. Moderuje Jan Pokorný.

Vložit na svůj web

„Když se podíváme na vedení firem, největší společnosti mají jen 13 % žen a to je špatně. Ale je to odpovědnost každého podnikatele,“ domnívá se a přiznává, že zákonem by kvóty pro zastoupení žen nezaváděla. „Chtěla bych apelovat na všechny podnikatele, aby přemýšleli, co jim může přinést ženský a co mužský prvek,“ využívá živého vysílání Hosta Radiožurnálu. 

Čtěte také: Hledám příležitosti, které posouvají dopředu, tvrdí spolumajitel Zoot.cz Oldřich Bajer

Osvědčilo se mi jít do toho, od čeho mě nejvíce odrazovali 

„Všichni máme stejnou startovní pozici,“ zamýšlí se nad podmínkami podnikání Simona Kijonková. „Kdybych byla muž, byla bych s firmou dál,“ připouští však a připomíná svou roli matky. „Když jsem startovala Zásilkovnu, rodila jsem prvního syna. Zbrzdila jsem proto růst firmy, protože podnikání potřebuje svého šéfa a vizionáře. Ale jsem zastánce tradičních rolí a maminka patří k dítěti, byť možná ne na tři roky,“ tvrdí. 

Čeští zákazníci jsou podle jejích slov nároční a očekávají doručení zboží třeba už do druhého dne. „Ideálně hned a zdarma,“ popisuje s tím, že oproti německým zákazníkům jsou však ti čeští méně nároční na kvalitu doprovodných služeb. „Ale čekají rychlé doručení,“ dodává. 

Audio záznam celého rozhovoru si můžete poslechnout kliknutím na odkaz přímo v tomto článku a také v iRadiu. 

Autor:  Šárka Ševčíková  (šše)
Pořad: Host Radiožurnálu  |  Stanice: ČRo Radiožurnál
Čas vysílání: pondělí-neděle 10:05  |  Délka pořadu: 55 minut  
 

Nové články v rubrice

 

Diskuse

Český rozhlas si váží názoru posluchačů a má zájem o korektně vedenou diskusi. Vyhrazuje si proto právo skrýt příspěvky, které odporují dobrým mravům, jsou xenofobní, porušují platné zákony, poškozují dobré jméno Českého rozhlasu, nebo mají reklamní charakter.

Návod na použití diskusního systému DISQUS naleznete zde.

 
tyto komentáře používají systém Disqus

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2016 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace