Pavel Maurer: Jak si v restauraci poradit s nečekanými problémy?

1. září 2013
Glosa Pavla Maurera

Nelíbí se vám stůl, ke kterému vás v restauraci usadili? Nechutná vám? Nebo vás během večeře se ženou vašeho srdce ruší hlučící dítě od vedlejšího stolu? I to se může v restauraci stát. Co v takových případech radí dělat Pavel Maurer?

V restauracích všichni občas zažíváme spoustu nečekaných situací, které je nutno okamžitě řešit. Jinak náš zážitek bude nepříjemný. Rád bych vám dal několik malých doporučení, jak se nejlépe zachovat, když nastanou problémy.

Pokud vás posadili ke stolu, který se vám z nějakého důvodu nelíbí, protože jste třeba blízko záchodkům, odněkud táhne průvan, chtěli byste raději k oknu nebo blíž ke krbu, sdělte to číšníkovi a případně počkejte na jiný stůl Rozhodně však musíte respektovat, že některé restaurace, zvláště ty dobré, mají nedotknutelný stůl svých štamgastů nebo VIP hostů, kteří k nim chodí prakticky denně.

Čtěte také

Dalším důležitým bodem je, na kterou stranu si sednete. Pamatujte na pravidlo, že když jste se ženou, měla by si vybrat nejdříve ona. Pokud je prozíravá, určitě vás nechá sedět tak, abyste mohl dobře komunikovat s obsluhou a netočil hlavou jako na báni a abyste měl přehled o tom, co se děje v podniku. Jste přece od nepaměti hlídač vstupu do jeskyně. A to by měla každá žena intuitivně respektovat!

Pokud se vám restaurace rozhodla poskytnout z nějakého důvodu slevu na jídlo nebo pití, buďte ostražití a přijměte tento nečekaný dárek bez teatrálních výkřiků radosti. Pouze nezapomeňte dát spropitné číšníkovi při placení.

Co dělat, když máte obchodní oběd nebo večeři se ženou svého srdce a vedle vás řve a neustále hlučí a tříská talířem nevychované dítě? Požádejte personál, ať to vyřeší. Rozhodně se nepouštějte do debaty s rodiči dítěte, protože i oni jsou v té chvíli nešťastní, nervózní a neví si rady.

Čtěte také

Když chcete vrátit jídlo, protože je nedovařené, přesolené nebo jinak neodpovídá vaší objednávce, udělejte to, prosím, bez emocí! Klidně a důkladně popište, co se vám nezdá. Chytrý restauratér vám dá za pravdu a škrtne položku z vašeho účtu. Hloupý se dohaduje, že má pravdu. Výsledek jeho trapné obrany bude, že ať už má pravdu kdokoli, vy mu to nikdy nezapomenete a všude jej pomluvíte, co se do něj vejde!

Poslední rada zní: Když budete chtít vracet jídlo, hlavně nesnězte polovinu talíře před samotnou reklamací. Mohli byste vzbudit podezření, že jste se přišli najíst zadarmo.

autor: Pavel Maurer
Spustit audio