Restaurace by mohly nabídnout víc, myslí si Pavel Maurer. Budou číšníci dělat automechaniky?
Známý gastronaut Pavel Maurer přichází s překvapivou myšlenkou doprovodných služeb v restauracích. Co byste řekli na to, kdyby vám číšník během oběda zkontroloval auto? uvažuje v následující glose.
Určitě znáte to malinké italské autíčko Fiat 500. V 60. a 70. letech minulého století to bylo jedno z nejoblíbenějších aut v Evropě. Popularitu si pětistovka získala díky nízké ceně, spotřebě benzínu a hlavně miniaturní velikosti. Zaparkovali jste s ní prakticky všude.
Znám v Praze jednu milou restauraci, kde výborně vaří a navíc mají tuhle opravdickou pětistovku ve skutečné velikosti umístěnou nad barem hned u vstupních dveří. To by ještě nebylo tak zajímavé. Ale aby vše ladilo s automobilovým designem dohromady, obsluhující personál má na svém oblečení vyšitý znak podniku – vidličku zkříženou s hasákem nebo maticovým klíčem. A tak vypadají, že tu holdují jídlu a navíc rozumí autům.
Napadlo mě, že by bylo skvělé, kdyby některé restauranty nabízely nejen dobré jídlo a pití, ale také aby jeden z číšníků vyběhl k mému autu a během hodinky zkontrolovat základní věci, které téměř všichni opomíjíme, tedy stav baterie, nemrznoucí směs v ostřikovači, olej, pneumatiky nebo brzdy. Možná by číšník-automechanik mohl umýt čelní sklo, zjistit, zda svítí všechna světla a tak dále.
Jsem přesvědčen, že zvláště ženy-řidičky nebo muži-řidiči, kteří stejně jako já neumějí ani otevřít přední kapotu, by tuto malou přidanou restaurační hodnotu určitě velmi ocenili. Ať to podnik klidně připíše na účet ke svíčkové.
Mám dojem, že v dobách minulých tuhle automobilovou službu nabízely některé motoresty. Ty se ale orientovaly hlavně na odborný servis a opravy skutečných havarijních poruch.
Mám na mysli běžnou a preventivní kontrolu, tedy práci, která nevyžaduje, aby číšník nosil montérky a byl vyučeným automechanikem. Šlo by pouze o praktický servis, který dokáže potěšit každého. Pro restauratéry je to spíše námět na přemýšlení, jak se odlišit od konkurence a případně zaměstnat personál, když není do čeho píchnout.