Restaurace by mohly nabídnout víc, myslí si Pavel Maurer. Budou číšníci dělat automechaniky?

5. prosinec 2015
Glosa Pavla Maurera

Známý gastronaut Pavel Maurer přichází s překvapivou myšlenkou doprovodných služeb v restauracích. Co byste řekli na to, kdyby vám číšník během oběda zkontroloval auto? uvažuje v následující glose.

Určitě znáte to malinké italské autíčko Fiat 500. V 60. a 70. letech minulého století to bylo jedno z nejoblíbenějších aut v Evropě. Popularitu si pětistovka získala díky nízké ceně, spotřebě benzínu a hlavně miniaturní velikosti. Zaparkovali jste s ní prakticky všude.

Znám v Praze jednu milou restauraci, kde výborně vaří a navíc mají tuhle opravdickou pětistovku ve skutečné velikosti umístěnou nad barem hned u vstupních dveří. To by ještě nebylo tak zajímavé. Ale aby vše ladilo s automobilovým designem dohromady, obsluhující personál má na svém oblečení vyšitý znak podniku – vidličku zkříženou s hasákem nebo maticovým klíčem. A tak vypadají, že tu holdují jídlu a navíc rozumí autům.

Napadlo mě, že by bylo skvělé, kdyby některé restauranty nabízely nejen dobré jídlo a pití, ale také aby jeden z číšníků vyběhl k mému autu a během hodinky zkontrolovat základní věci, které téměř všichni opomíjíme, tedy stav baterie, nemrznoucí směs v ostřikovači, olej, pneumatiky nebo brzdy. Možná by číšník-automechanik mohl umýt čelní sklo, zjistit, zda svítí všechna světla a tak dále.

Čtěte také

Jsem přesvědčen, že zvláště ženy-řidičky nebo muži-řidiči, kteří stejně jako já neumějí ani otevřít přední kapotu, by tuto malou přidanou restaurační hodnotu určitě velmi ocenili. Ať to podnik klidně připíše na účet ke svíčkové.

číšník, restaurace

Mám dojem, že v dobách minulých tuhle automobilovou službu nabízely některé motoresty. Ty se ale orientovaly hlavně na odborný servis a opravy skutečných havarijních poruch.

Mám na mysli běžnou a preventivní kontrolu, tedy práci, která nevyžaduje, aby číšník nosil montérky a byl vyučeným automechanikem. Šlo by pouze o praktický servis, který dokáže potěšit každého. Pro restauratéry je to spíše námět na přemýšlení, jak se odlišit od konkurence a případně zaměstnat personál, když není do čeho píchnout.

autor: Pavel Maurer
Spustit audio