Jak je to se správným doručováním poštovních zásilek

1. únor 2006
Vaše téma

Náš posluchač se zlobí na Českou poštu, že nedovolí jeho ženě, aby mu vyzvedla na přepážce obyčejný balíček, který je určený pro něho. A tak se v dnešním vysílání Vašeho tématu snažíme přijít na to, proč pošta tuto službu nenabízí. Česká pošta tvrdí, že je to pro naše dobro, pro naši ochranu. Situace v rodině může být taková, že listovní tajemství budeme chtít udržet i před ostatními členy rodiny a pošta nemá jak zjistit, že si nepřejeme zásilku někým z rodiny nechat vyzvednout.

Vančura: Jiná situace je na adrese. Tam doručovatel či doručovatelka může nechat zásilku osobě přítomné v bytě. Pracovníci pošty znají situaci ve svém okrsku a mohou takto postupovat - na rozdíl od dodávací pošty, kde jsou zásilky pro více míst.

Říká mluvčí České pošty Ladislav Vančura. Řešením je tedy požádat o vystavení takzvaného průkazu příjemce, který zplnomocní až čtyři lidi k tomu, aby nám některé zásilky mohli vyzvedávat. A může to být třeba i náš soused.

Vančura: Průkaz se může zřídit na dobu neurčitou, respektive do odvolání. Cena za vystavení průkazu příjemce je 25 korun.

Jenže někdo má i takovou zkušenost, že je celý den doma, a přesto najde ve své schránce oznámení o uložení zásilky na poště a pro balíček si nakonec musí zajít sám. Ladislav Vančura přiznává, že je to chyba na straně doručovatelů.

Vančura: Pokud doručovatelé nezazvoní a nepřesvědčí se, jestli je adresát doma a nechá rovnou oznámení, pak je to jejich lidská chyba na kterou je potřeba uplatnit reklamaci na poště či nadřízeném ředitelství.

Česká pošta se ale snaží vyjít nám vstříc a je možné si telefonicky domluvit nový termín dodání zásilky až domů a dokonce si i jednorázově dohodnout doručení daného dopisu na jinou adresu.

Vančura: Pokud při přesměrování zásilky na jinou dodávací poštu se jedná o jednorázové přání, tak je tato služba zdarma.

autor: eli
Spustit audio

Více z pořadu