Informační kampaň o americkém radaru v Brdech

6. září 2007
O kom se mluví

Dobrý den přeje od mikrofonu František Lutonský. Jak jistě víte i ze zpravodajství Radiožurnálu, vláda si najala PR agenturu, aby jí pomohla s kampaní kolem amerického radaru v Brdech. Tou agenturou je společnost AMI Communications a ve studiu teď vítám spoluzakladatele a spolumajitele této společnosti Milana Hejla. Přeji dobrý den.

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Dobrý den.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Pane Hejle, proč jste se rozhodli vzít tuhle hodně ošemetnou zakázku?

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Myslím si, že je potřeba, aby si ... myslím si, že je správné, aby vláda při svých komunikačních kampaních využívala pomoc profesionálů. Tak jako si vládní úřady a vláda najímají finanční poradce, najímají si právníky, myslím si, že je správné, aby si najímaly i odborníky na komunikaci.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Je pro vás ta zakázka zajímavá finančně?

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Ne. Není zajímavá finančně, budeme muset využít velké množství spolupracovníků k tomu, abysme tu práci udělali dobře. Rozhodně důvod té zakázky nejsou peníze. Vedle toho, že chceme ukázat, že má smysl, aby si najímala vláda takovéhle zakázky, druhou věcí je to, že tohle je jedna z nejzajímavějších, nejviditelnějších kampaní a pro největší PR agenturu v České republice je logicky zajímavé být u toho.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Mimochodem kolik je hodnota té zakázky? Jeli to možné říct.

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Výběrovým řízením je plnění té zakázky omezeno na jedna celá sedm milionu korun.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Ta částka je jako odměna pro agenturu s tím, že potom materiál a nákup médií, já nevím co všechno, platí úřad Tomáše Klvani?

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
To předpokládám, jinak by to nešlo udělat vůbec.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Zadání zakázky zní jak?

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Je to informační kampaň na sdělení všech informací, které jsou ... které zajímají občany České republiky a které se vztahují k tomu tématu.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Takže to znamená, že vy si provedete nějaký průzkum, co občany zajímá, o čem ještě nemají informace a tohle všechno potom budete zpracovávat a předkládat?

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Rozhodně některé výzkumy již byly provedeny na tohle to téma, tak s těmi budeme samozřejmě chtít pracovat. Řada otázek se objevuje v diskusích veřejných, v médiích, na Internetu. Padají ty otázky na setkání s občany, které vláda dosud organizovala, takže myslím si, že víme, na co se lidé zhruba ptají a co je zajímá.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Cílovým zadáním zakázky tedy bude co? PR agentura najatá vládou musí splnit to, to, to. Já bych rád slyšel co, co, co.

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Pro mě jednoznačně cílem té zakázky je, aby po určitém období, až se začne nachylovat to rozhodování, aby až se vláda zeptá občanů, tak jí řekli: "Ano, jsme přesvědčeni, že my máme dost informací a že i vy máte dost informací pro to, abyste kvalifikovaně rozhodli."

František LUTONSKÝ, moderátor:
Dokážete si představit, že by vám vláda taky řekla, abyste veřejnost informovali o těch negativních dopadech výstavby radaru?

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Já si myslím, že tato informace bude muset být obsažena v komunikaci v každém případě. Je nutné dát prostor i těm, kdo jsou odpůrci radaru. Myslím si, že jsou čtyři hlavní informační roviny a ty bysme chtěli, aby byly poměrně jasně odděleny a bylo to v té kampani informační vidět. První je rovina faktů. Jsou věci, o kterých je zbytečné do hloubky diskutovat, které jsou odborníci schopni říct. To si myslím, že řada takových informací pevných je k dispozici třeba v oblasti zdravotních dopadů. Druhá jsou ... druhá rovina jsou argumenty, argumenty pro a argumenty proti radaru. Tady si myslím, že by argumenty měly mít jasný původ, měli by být jasní lidé, kteří za nimi stojí, kteří s nimi přichází, mělo by být jasné, jestli se ty argumenty opírají o jejich pocity nebo jestli se opírají o nějaké jejich znalosti odborné, zázemí a podobně. A třetí rovina potom je rovina diskuse, kde samozřejmě každý má právo se vyjádřit k tomu. A má to právo ať už na osobních setkáních, v diskusích, internetových diskusích, psaní do novin. Ale je třeba brát na vědomí, že to jsou názory, které mohou a nemusí být relevantní.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Neříkal jste čtvrtou rovinu ještě?

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Já jsem ty argumenty pro a proti vnímal, nebo použil jako dvě roviny.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Rozumím. A to informování si představit třeba tak, že ... to je to první informování, nebo ta první rovina, fakta tedy. Že bude ...

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Já si myslím, že ta informační kampaň by měla obsahovat všechny tři tyhle ty roviny. V každém případě musíme během té kampaně přijít s fakty. To je základní ...

František LUTONSKÝ, moderátor:
To bude vypadat tak, že jde o radar typu SBX, nebo GBRP, který má příkon tolik a tolik megawatt, který spotřebuje tolik a tolik generátorů, já nevím co všechno.

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Naši klienti si nabírají PR agentury proto, aby jim pomáhaly komunikovat srozumitelně. Takže i my budeme usilovat o to, aby ta komunikace byla srozumitelná a přínosná, přístupná pro každého.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Což v případě těchto fakt, která jsou těžce zkomunikovatelná ... jakým způsobem třeba sdělíte, že jde o radar SBX nebo GBRP, což je ...

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Víte, my pracujeme dlouhá léta třeba pro počítačové firmy a názvy jejich výrobků a komponent se často jmenují velice podobně, ale jsou za tím nějaké věcné parametry a nějaké ... něco to znamená pro toho člověka. A je potřeba to akorát rozumně a srozumitelně popsat.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Můžeme to srovnat třeba s kampaní před vstupem do Evropské unie?

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Já si myslím, že to byla největší kampaň tohoto druhu, kterou veřejná správa kdy dělala, takže určitě to je zajímavé srovnání. Bohužel na to bylo podstatně víc času a podstatně víc peněz. Jenom z rozpočtu ministerstva zahraničních věcí, pokud si vzpomínám, tak na to bylo věnováno dvě stě milionů korun, na tu kampaň.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Jestli jsem vás dobře pochopil, tak vám ani nejde tak o to zvrátit ten pro vládu nepříznivý poměr "nadšení" české veřejnosti, aby tady stál americký radar, ale aby lidé měli dostatek informací.

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Já si myslím, že to přesvědčení, ta přesvědčovací kampaň, tu musí vést politici. A s tím ...

František LUTONSKÝ, moderátor:
S nepříliš lichotivým skóre ve výzkumech veřejného mínění může vůbec něco udělat PR agentura? Když se nad tím zamyslíme obecně.

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Já si myslím, že v té informační části kampaně, které věřím, že může PR agentura podstatným způsobem pomoci, je možné dosáhnout toho, aby ta debata byla vedena věcněji, aby obsahovala ... aby diskutující používali argumenty, které jsou k dispozici, ale samozřejmě to nasazení, to přesvědčení o tom, že to je správné rozhodnutí, to musí dělat volení zástupci, politici, kteří ho nakonec udělají.

František LUTONSKÝ, moderátor:
A jako komunikační expert souhlasil byste s tezí, že většina národa už má stejně názor vytvořený bez ohledu na to, kolik jim předložíte faktů?

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Já by sem chtěl poprosit všechny občany, aby ještě si ten názor neutvořili definitivně, protože myslím si, že spousta těch informací není zatím opravdu k dispozici. Ta jednání s Američany začala nedávno, oficiální jednání, myslím, začaly včera, tak by bylo škoda, kdyby už byly mysle občanů uzavřeny. Na druhou stranu je mi samozřejmé jasné, že po té probíhající několikaměsíční debatě už naprostá většina lidí nějaký názor má a záleží jenom na nich, nakolik ho budou ochotni korigovat.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Mě by zajímalo, kdo bude kontrolovat, jak se daří plnit obsah toho zadání zakázky, o které zatím není moc podrobností. To bude Tomáš Klvaňa a jeho tým?

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Zadavatelem je vláda, myslím si, že ta je tím, komu budeme odpovědni. A tou konečnou kontrolou budou výzkumy veřejného mínění v tom smyslu, jestli občané budou mít pocit, že jsou dostatečně informováni a že mají přístup k informacím.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Když jste říkal, že pro vás ta zakázka není až tak úplně finančně zajímavá, zeptám se, jestli se dá ověřit, zda ty peníze byly utracené opravdu k něčemu. Že vytisknete nějakou brožurku ... protože já si to nedokážu představit, jak bude probíhat to plnění zakázky, tak se vás ptám, jestli budete tisknout nějakou brožurku, která bude shrnovat fakta, argumenty a nějaké základní nástřely z té diskuse. Abych to držel v těch vašich třech rovinách, že uspořádáte pár školení, pár přesvědčovacích, nebo ne přesvědčovacích, ale informačních dýchánků z obyvateli Brd nebo se zástupci celé veřejnosti.

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Za poslední měsíc proběhlo dvaadvacet informačních setkání s obyvateli Brd, takže myslím si, že v tomhle tom směru už začala vláda a vládní zmocněnec činit kroky aktivně pro nás. V každém případě ta informační kampaň musí být viditelná. To je ... neviditelná informační kampaň je oxymoron, to je protimluv prostě. Ty výsledky musí vidět každý. Pokud je neuvidí, tak by to znamenalo, že jsme fatálně selhali.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Může se stát, že lidé, nebo že bude čím dál tím větší skupina lidí odmítat americký radar. Bude to mít pro vás jako pro najatou PR agenturu nějaký důsledek?

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
To se musíte zeptat zadavatele.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Ptám se vás, jestli jdete do toho kontraktu s nějakým takovým rizikem, nebo hrozbou, kdyby se ten poměr sil ještě obrátil víc v neprospěch přijetí té americké žádosti.

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Já si myslím, že je tu ... jednou věcí je informační kampaň a druhou věcí je průběh těch jednání, průběh mezinárodní situace a podobně. Umím si velmi dobře představit, že Írán provede zkoušku balistické rakety a celému světu bude jasné, že tady je opravdu reálná, hmatatelná demonstrovaná hrozba a že za čtrnáct dní může být osmdesát procent obyvatel České republiky pro radar. I to je možné.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Dobře. Ale tak nezněla moje otázka.

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Takže řekl bych, že to ovlivnění ... je třeba vzít v úvahu to, že informační kampaň a kvalita jejího zpracování je jenom jedním z faktorů, které ovlivňují to, jestli jsou občané pro radar nebo proti radaru. A budou ... očekávám, že tohle to budou ti, kteří budou hodnotit naši práci, brát v úvahu.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Tak ještě jednou se zeptám. Zdali když bude ... bez tedy vyzkoušení balistické rakety Íránem, tak zdali když bude narůstat počet odpůrců amerického radaru, jestli to pro vás bude mít nějaký důsledek. I přes přesvědčovací kampaň, nebo informační kampaň tedy, pardon.

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Já teď se omlouvám, ale úplně nevím, jak vám mám odpovědět. Protože ten důsledek pro nás bude samozřejmě ten, že si budeme klást otázku, jestli děláme tu práci dobře a jestli bysme neměli změnit přístup a dělat něco jiného. Ale jestli to bude vnímáno naším zadavatelem jako chyba agentury, to musí odpovědět on. Já říkám dopředu, že pro mě měřítkem úspěchu není poměr lidí pro radar a proti radaru, měřítkem úspěchu agentury a celé informační kampaně vnímám to, jestli mají lidé pocit, že pro radar mají oni dost informací a že má dost informací i vláda, která o něm bude rozhodovat, nebo parlament.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Kdyby měřítkem toho úspěchu byly údaje, které jsem tady předeslal, tak byste šel do té zakázky?

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Nedovedu si představit, že bychom přijali zadání, kde nemůžeme ovlivnit tolik faktorů.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Na jak dlouho je vůbec tahle zakázka?

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Rozhodování ... rozhodovat se má na začátku příštího roku podle mých informací, takže pravděpodobně do té doby.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Budete informovat, nebo nabízet informace jenom té "prosté" části veřejnosti nebo i českým politikům, případně americkým politikům?

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
My jsme najati na komunikaci s veřejností, takže nepředpokládám, že ...

František LUTONSKÝ, moderátor:
Nechť jsou poslanci zástupci veřejnosti.

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
... bychom my obcházeli pány poslance a přesvědčovali je.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Jenom připomínám, že hostem dnešního pořadu O kom se mluví je Milan Hejl, spoluzakladatel a spolumajitel společnosti AMI Communications. Včerejší Lidové noviny tvrdily, že Tomáš Klvaňa, hlavní koordinátor pro otázky výstavby amerického radaru, přiklepl zakázku známým. Ptám se, jestli jste známý Tomáše Klvani.

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Známe se s Tomášem Klvaňou z minulosti. Třináct let pracujeme na komunikačním trhu, moje práce spočívá v tom, že se potkávám s lidmi. Do míry, jaké znám Tomáše Klvaňu, znám asi tisíc lidí.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Nepochybně. Můžu se zeptat, co pro vás třeba Tomáš Klvaňa dělal?

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Tomáš Klvaňa nepracoval nikdy pro AMI Communications, pracovně jsem s ním nikdy osobně já nepřišel do styku, ani nikdo z kolegů z AMI Communications.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Počkejte, to je taková vyhýbavá odpověď. On pracoval totiž pro společnost PAN Solutions ...

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Není. Já bych to dopověděl. On pracoval pro společnost PAN Solutions, která má stejné majitele jako AMI Communications, ale je zřízena zcela samostatně. Já se na řízení práce a zakázek PAN Solutions nijak nepodílím, a tudíž nikdy mezi námi nebyl ten vztah, že bych s panem Klvaňou spolupracoval na nějakém projektu.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Tam je jedna zajímavá osoba, a to osoba bývalé poslankyně a mluvčí ODS Jany Markové, která má podíl, když jsem se díval, doufám, že jsou aktualizované údaje v obchodním rejstříku správně, tak jak v AMI Communications, tak v PAN Solutions. A zeptám se, protože mám potvrzeno od jednoho lidoveckého poslance, že Jana Marková se zajímala o výstavbu radaru coby lobbyistka ve sněmovně zhruba tak měsíc nazpět, zdali už tehdy bylo rozhodnuto o té zakázce.

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
V žádném případě ne. Jana Marková rozhodně nemá žádný kontrakt a pokud se zajímala o výstavbu radaru, mohla se o ní zajímat jako prostý občan, kterého to zajímá. Nic takového ... žádná taková jednání určitě nevedla s cílem prosazovat něco, protože žádné takové zadání nemá.

František LUTONSKÝ, moderátor:
A vy jste kdy se o té zakázce dozvěděli a jakým způsobem? Protože tam nešlo o "klasické" výběrové řízení, protože je to zakázka do dvou milionů, která nemusí projít tím klasickým výběrovým řízením, ale vláda může oslovit firmy, nebo může oslovit někoho přímo.

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
O tom, že se takové výběrové bude konat, jsme se dověděli z novin. Nepamatuji si to teď přesně, ale to avízo, že vláda si chce najmout PR agenturu, už bylo před několika měsíci, si myslím dokonce.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Takže jste vy sami kontaktovali tedy Tomáše Klvaňu, nebo ...

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Ne, ne. My jsme byli osloveni a dostali jsme tu poptávku, na kterou jsme se po těžké úvaze rozhodli reagovat a tu nabídku podat. A musím říct, že jediný vztah, který je mezi námi a panem Klvaňou jakoby relevantní téhle té věci, je ten, že to, že on je jedním z lidí, kteří na tom pracují, je pro mě nějakou zárukou profesionality, nasazení a toho, že je to partner, s kterým můžeme spolupracovat. A proto jsme se rozhodli do tohohle toho rizika, a ta mediální smršť, která kolem nás je v posledních dnech, ukázala, že to je riziko.

František LUTONSKÝ, moderátor:
To se asi nelze divit, poněvadž paní Marková je mimochodem taky jedním z největších sponzorů ODS třeba.

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
To nevím, jestli je jedním z největších sponzorů ...

František LUTONSKÝ, moderátor:
Tři sta tisíc korun měsíčně plnění pro ODS za loňský rok, jestli se nemýlím.

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Tři sta tisíc korun měsíčně, to se určitě mýlíte.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Našel jsem to v otevřených zdrojích.

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
To určitě se mýlíte.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Zeptám se, proč nakonec se přihlásila do toho výběrového řízení jenom jedna firma, vaše?

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
To se musíte zeptat ostatních. Já musím říct, že já jim naprosto rozumím, proč se nepřihlásili. Protože i my sami jsme hodně dlouho zvažovali jestli do toho jít.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Milan Hejl, spoluzakladatel a spolumajitel společnosti AMI Communications, byl naším hostem. Moc vám děkuju za rozhovor. Na shledanou.

Milan HEJL, spolumajitel PR agentury AMI Communications:
Na shledanou.

písnička

František LUTONSKÝ, moderátor:
221552155 nebo 221552255, to jsou telefonní čísla do studia Radiožurnálu, jehož hostem byl dnes spoluzakladatel a spolumajitel společnosti AMI Communications Milan Hejl, tedy agentury, kterou si najala vláda kvůli informování o americkém radaru v Brdech. Jenom bych možná tady úvodem opravil jeden údaj, kdy jsme před chvílí mluvili o Janě Markové coby sponzorce Občanské demokratické strany. Tak to byl údaj tři sta tisíc korun ročně, že darovala této straně loni. Tak kdopak se nám dovolal, dobrý den?

posluchač:
Soutner, Chomutov, dobrý den. My tady máme obchůdek malej v Chomutově a chodí nám sem každou chvíli prostě lidi, abysme přispěli penězma na postižený, na slepý prostě, na děti. Je to katastrofa. Tady místo, aby ta vláda dala dva miliony tady na ty postižený a na ty děti, tak to dá nějaký agentuře, kde vůbec nezjistíme, nikdy nezjistíme, jestli ta agentura to dělala dobře nebo nedělala, to přece je nekontrolovatelný.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Dobrá, děkujeme. Na shledanou. Kdopak se dovolal dál do studia Radiožurnálu? Dobrý den.

posluchač:
Dobrý den, tady je Richard Richter. Tak já osobně teda celou tuhle tu kauzu považuju za dvojnásobnou katastrofu. Protože první katastrofa je, že vlastně demokratická vláda přiznává, že nedokáže komunikovat se svými voliči. K tomu už není co dodat prostě, to je konec naprostej. A druhá věc je, že kdyby nám vláda prostřednictvím veřejnoprávních médií nelhala, tak nepotřebuje najímat žádnou agenturu a každej by si o tom radaru udělal svůj obrázek jasnej naprosto sám.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Děkujeme, na shledanou. Tady je Radiožurnál, kdo je na druhém konci telefonní linky?

posluchač:
Dobrý, Čermák. Řidič kamionu.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Povídejte.

posluchač:
Chtěl jsem jenom říct, jak ty lidičky nechtějí radar. A kde byli ty lidičky, když se kupovaly ty stíhačky, teď se budou kupovat obrněný auta, nebo obrněný vozidla, který nepotřebujeme. Stíhačky též nepotřebujem. Kde byli ty lidičky? Kde byl pan Paroubek, když se to kupovalo? Když si tam všichni mastili kapsy nahoře. To by mě zajímalo.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Dobře. Na shledanou.

posluchač:
Na shledanou.

František LUTONSKÝ, moderátor:
221552155 nebo 255 na konci. Zvedáme telefonní sluchátko, kdo tam? Dobrý den.

posluchač:
Dobrý den. Haló?

František LUTONSKÝ, moderátor:
Slyšíme vás. Nevíme koho.

posluchač:
Tady je Berger, Ostrava. Já mám hypotetický dotaz, samozřejmě řečnickou otázku. Jak bude reagovat PR agentura na to, když ruská strana začne uvažovat o úpravě cen ropy, případně zemního plynu nebo jiných dodávek, tak jak v současné době to dělá vůči Polské republice? Děkuju.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Na shledanou. Haló? Tady je Český rozhlas 1.

posluchač:
Dobré poledne, Michal u telefonu z Ostravy. Já bych měl k tomu pouze dvě takové poznámky. Jednak že samozřejmě je vysoce podezřelé to, že PR agentura, která teď vystupuje, jako že v podstatě už má téměř řešení, na to měla pouze deset dnů. A druhá věc je, že to vůbec teda v tom případě stihla. Je logické, proč to ty ostatní agentury nestihly. A druhá věc je, že proč vůbec ta kampaň je, když stejně jaksi vláda si to rozhodne sama a nehodlá k tomu ani vyhlásit referendum. Díky.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Dobrá. Děkujeme, na shledanou. Ještě dva telefonáty si poslechneme. Prosím o stručnost, dobrý den.

posluchač:
Dobrý den, tady Kuba. Já bych jenom měl takovou poznámku všeobecně k těm výběrovejm řízením a tak dále. V roce 2006 se schválil nový zákon o veřejnejch zakázkách a výběrovejch řízeních a vlastně ten zákon měl upravit ty podmínky. Ale v současný době je v tom takovej ...

František LUTONSKÝ, moderátor:
Vy jste se nám úplně ztratil. Bohužel, omlouváme se vám. Tak to zkusíme na druhé telefonní lince. Je tam někdo? Dobrý den.

posluchač:
Dobrý den, tady Novák. Já bych chtěl říct, že to je úplně normální, ta PR agentura, to se dělá všude ve světě. V dnešním mediálním světě to jinak nejde. A když to prostě ty lidi nedokážou pochopit, že ten radar tady potřeba je, tak prostě jim není pomoci, no.

František LUTONSKÝ, moderátor:
Děkujeme, pane Nováku. Na shledanou. To je také tečka za dnešním pořadem O kom se mluví, zejména za jeho telefonickou částí, předtím jste slyšeli rozhovor s Milanem Hejlem, spoluzakladatelem a spolumajitelem společnosti AMI Communications, tedy společnosti, kterou si vláda vybrala, aby jí pomohla s kampaní kolem amerického radaru v Brdech. František Lutonský děkuje za pozornost, loučí se a přeje dobré odpoledne.

Autorizovaným dodavatelem doslovných elektronických přepisů pořadů Českého rozhlasu je NEWTON I.T., s.r.o. Texty neprocházejí korekturou.

autor: flu
Spustit audio

Více z pořadu