Seznamovací kanceláře, organizované seznámení
Ne každý je schopen bez problémů navázat partnerský vztah, málokdo rád zůstává sám. Inzertní stránky novin jsou stále plné seznamovacích inzerátů mužů i žen. Z krátké inzertní zprávičky je jen velmi těžké rozpoznat, zda jde o vhodného partnera. Stejné je to u novější verze - u seznámení přes internet. Do Čech se vrací způsob seznamování našich babiček, který ve světě fungoval nepřetržitě a sice formou seznamovací kanceláře. Kdo jsou nejčastější klienti, co lze od organizovaného seznámení očekávat?
V letním období se prý nejsnáze navazují partnerské vztahy. Jsou ale skupiny lidí, s nimiž si ani seznamovací agentury neví rady. Potvrzuje to majitelka jedné z nich Eliška Hančlová.
Hančlová: Mladí muži do 35 a ženy nad 40 let jsou kategorií, která nejvíc vyhledává seznamovací kanceláře a nemá příliš šancí na seznámení.
Kdy se tedy lidé zpravidla obracejí na seznamovací agentury?
Hančlová: Pokud se skutečně chtějí seznámit. Cítí své omezení v tom, že si nemohou s někým zajít do společnosti, nepěstují zájmovou činnost v určité skupině lidí, jsou velmi vytížení prací a není mnoho času. Začnou přemýšlet a hledat.
Když se člověk rozhodne svou samotu řešit, měl by si být vědom toho, že vysnění princové a víly jsou jen v pohádkách.
Hančlová: Představu, jak by měl partner vypadat, většina lidí má. Při modelové situaci vyhledáváme to, co jsme ztratili. Hledaný partner bývá často obrazem předchozího, někdy i v negativním smyslu. Často se jedná o vysněnou představu, ale pak se ukáže, že nemusí být vizuálně taková a zvítězí jiné kladné vlastnosti.
Někdy není partnera najít, spíše vztah udržet. Je potřeba přehodnotit své představy, přizpůsobit se a zvládnout umění ústupků. Řada lidí se stále stydí za seznámení prostřednictvím agentury. Ta nemůže sice zprostředkovat lásku, ale může zorganizovat náhodu.
Hančlová: Pokud chybí odvaha jít sám za zábavou, sportem, do společnosti, tak je dobré překonat rozpaky a jít do seznamovací kanceláře. Při bolesti zubů se také vyplatí návštěva u odborníka.