Typický den televizního producenta neexistuje, popisuje svou práci Klára B. Follová

24. říjen 2014

Co vlastně dělá producent televizních seriálů? „Je taková střecha – musí dohlížet na to, co se děje pod ním, a zároveň hlídat, aby na ostatní nepršelo,“ přirovnává svoji roli při vzniku seriálu televizní producentka Klára B. Follová. Na starosti toho má ovšem ještě o něco víc.

Dům se nezačíná stavět od střechy, přitom producent je jedním z prvních lidí, kteří stojí u vzniku pořadu. Podílí se na výběru obsazení, dohlíží na scénáře, ale také hlídá rozpočet projektu a zodpovídá za jeho financování.

Čtěte také

„Baví mě právě to, že mohu dělat všechno najednou – jednám s lidmi, řeším procesní otázky, smlouvy, čtu scénáře, dívám se na záznamy z kamerových zkoušek…“ říká producentka, která má za sebou práci na úspěšných televizních seriálových projektech Comeback, Kriminálka Anděl anebo Gympl s (r)učením omezeným.


Sledování seriálů na internetu je nevyhnutelný trend.

Za svůj největší televizní pracovní úspěch považuje právě úspěšný seriál Kriminálka Anděl, jehož čtvrtá řada se právě natáčí. Ovšem velmi hrdá je podle svých slov také na to, že před lety stála u zrodu pražského kulturního centra Meet Factory.

Trendem současnosti je sledování seriálů na internetu. Podle Kláry B. Follové by ovšem tato skutečnost neměla televizní seriály v budoucnu ohrozit: „Je to nevyhnutelný trend a třeba v Americe vznikají některé seriály přímo pro internet. Myslím, že tyto dvě věci mohou fungovat vedle sebe.“

Čtěte také

Vladimíra Kroce během rozhovoru ovšem zajímaly i jiné než pracovní zájmy úspěšné televizní producentky. Klára B. Follová proto ve večerním vysílání vysvětlila, proč ráda cestuje do odlehlých míst naší planety nebo co ji okouzlilo na ženském boxu.

Celý rozhovor si kdykoliv poslechněte buď kliknutím na odkaz přímo v tomto článku nebo v našem audioarchivu.

autor: and
Spustit audio