Češi dobývají svět kombinací piva a vláčků. Nápad uhranul pivaře v USA

České pivo už věhlas v cizině získalo, teď si ale razí cestu do světa ve zvláštní kombinaci s železničním modelářstvím. Titulek agentury AP hlásá, že do Spojených států a do Číny přichází český koncept pivních vláčků.

Dost možná už jste se s konceptem sami setkali v některé z restaurací v Brně nebo v Praze. Sednete si ke stolu, objednáte si pivo nebo jiné pití a místo číšníka vám ho automaticky doručí po kolejích vláček, který v restauraci propojuje výčep se všemi stoly.

Američané jsou nápadem uhranutí. Podle agentury AP je to rychlé, účinné, zábavné a hlavně léta úspěšně testované na skutečných milovnících piva, na Češích. Za osm let existence vláčkových hospod bylo rozvezeno přibližně šest milionů nápojů.


Pokud se podnikatelský plán ujme, chce český podnikatel otevřít v USA až třicet takových restaurací. Cílem je také čínský trh, kde by se měl obchod šířit pomocí franšíz.

Autor tohoto hospodského konceptu Petr Fridrich teď chce otevřít první pobočky v USA a v Číně. První zastávka českého pivního vláčku má být v Chicagu, kde je silná česká a německá komunita pivařů.

Pobočku chce český podnikatel otevřít ještě letos, s vlastním minipivovarem s výrobou českého piva plzeňského typu a nově vyvinutým modelem vláčků i propracovanějším kontrolním systémem.

autoři: jkb , jaw
Spustit audio