Cestující, který se odmítl vzdát místa a přišel proto o dva zuby, získá od aerolinek odškodné

28. duben 2017

Cestující, kterého personál společnosti United Airlines nedávno nechal násilím vyvést z letadla, dostane odškodné. Americký lékař vietnamského původu přistoupil na mimosoudní vyrovnání.

David Dao chtěl původně aerolinky žalovat. Podle lékařů při incidentu utrpěl otřes mozku, zlomeninu nosu a přišel o dva zuby. To vše i přesto, že měl platnou letenku. Nakonec se ale s United Airlines dohodl, i když částku, kterou ho společnost odškodní, ani jedna strana nezveřejnila.


Firma už se za celou věc omluvila. Pasažérům, kteří by v budoucnu žádali o uvolnění místa, podle agentury Reuters vyplatí náhradu ve výši až 10 tisíc dolarů. Společnost také slíbila, že když cestující nebude ochotný své místo přenechat někomu jinému, nezavolá na něj už letištní policii.

Incident, kvůli jehož negativnímu ohlasu se společnost rozhodla změnit zaběhlá pravidla, se odehrál 9. dubna před startem vnitrostátního letu z Chicaga. Aerolinky chtěly ve zcela zaplněném letounu dát na poslední chvíli přednost své posádce mimo službu, která druhý den opět nastupovala na směnu. Kvůli tomu měli čtyři náhodně vybraní cestující stroj opustit.

Dao se však odmítl svého místa vzdát, přestože aerolinky v takových případech poskytují kompenzace. Letištní policie jej proto násilím z letadla vyvlekla.

Video se zákrokem, při němž se Dao vytrvale vzpouzel, získalo velkou publicitu na zpravodajských webech i sociálních sítích a přimělo firmu k reakci. Její šéf nejprve zásah hájil, poté se však omluvil a aerolinky ustoupily od upřednostňování svých zaměstnanců při obsazování letů.

autoři: tpa , jaw | zdroj: ČTK
Spustit audio