Clickbaity a fake news už si na Facebooku nevydělají. Zákaz dostaly i obrazy smrti

Facebook vyrazil do boje proti fake news (ilustrační foto) - Foto: CC0 Public domain

Facebook vyrazil do boje proti fake news (ilustrační foto)Foto: CC0 Public domain

Vydělávat na reklamě na Facebooku teď bude složitější. Společnost chce připravit o výdělky stránky, které sdílejí nepravdivé zprávy nebo senzacechtivé titulky.

Facebook zpřísnil pravidla pro ty, kteří chtějí vydělávat na reklamě na této sociální síti. Reagoval tak na kritiku, že teď se k penězům dostanou příliš snadno autoři senzacechtivých titulků nebo falešných zpráv, tedy takzvaných fake news. Aby tedy někdo mohl vydělávat na facebookové reklamě, musí být obsah, který zveřejňuje, autentický a nikoho neurážet.  

Kromě lživých zpráv by tak mohlo typicky jít také o takzvané clickbaity, tedy články s klamavým titulkem, jejichž účelem je jen to, aby na ně lidé klikali a z Facebooku přešli na jiné stránky. Zakázané bude i zobrazování smrti nebo zranění po tragických událostech. 

Facebook chce taky přísněji sledovat nenávistné projevy. Obsah příspěvků budou prověřovat další tři tisíce lidí, tento tým se tak téměř zdvojnásobí. 

Podle agentury Bloomberg se Facebook obává tlaku svých pěti milionů reklamních klientů, kteří jsou čím dál citlivější na to, že se jejich výrobky objevují vedle příspěvků, které by mohly někoho urážet. To bude důležité zvlášť teď, když Facebook podobně jako třeba YouTube začíná umisťovat reklamy přímo do videí a ne jen vedle nich. 

Internetová reklama poprvé překoná televizi 

Za trh s internetovou reklamou letos podle konzultantské společnosti Zenith firmy utratí v přepočtu skoro 4,5 bilionu korun. Poprvé by tak internetová reklama měla překonat televizi. 

Největší kus z tohoto koláče ukusují právě Facebook a další internetový gigant Google, který provozuje třeba i portál Youtube. Dohromady získají asi čtyřicet procent tržeb z internetové reklamy. 

Autor:  Ondřej Klapal
Pořad: Ranní Radiožurnál  |  Stanice: ČRo Radiožurnál
Čas vysílání: pondělí–pátek 05:00  |  Délka pořadu: 4 hodiny  
 

Nové články v rubrice

 

Diskuse

Český rozhlas si váží názoru posluchačů a má zájem o korektně vedenou diskusi. Vyhrazuje si proto právo skrýt příspěvky, které odporují dobrým mravům, jsou xenofobní, porušují platné zákony, poškozují dobré jméno Českého rozhlasu, nebo mají reklamní charakter.

Návod na použití diskusního systému DISQUS naleznete zde.

 
tyto komentáře používají systém Disqus

Sledujte nás

Další nabídka

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace