Další manipulace s emisemi. Zákazníkům lže i Audi A7 a A8

2. červen 2017

Aféra Dieselgate má pokračování. Dalšími vozy, u kterých úřady odhalily software pro manipulaci s emisemi, jsou modely Audi A7 a A8. Oznámil to německý ministr dopravy Alexander Dobrindt s tím, že postiženo je 24 tisíc aut.

Z celkového počtu aut s upraveným softwarem jich v Německu jezdí 14 tisíc. Jde o vozy s naftovými motory, rok výroby 2009 až 2013, které ve skutečnosti vypouštějí do ovzduší o 20 až 100 procent víc oxidů dusíku než je přípustné.

Software ale dokáže poznat, že je auto na kontrole emisí a začne zplodiny víc filtrovat. Podobně jako u dalších vozů s tímto softwarem, i tady výrobce svolává auta do servisu a nahraje jim upgrade.


V Česku by mělo mít upravený software asi 160 tisíc aut. Kromě volskwagenů i některé škodovky.

Audi je dceřinou společností koncernu Volkswagen, u kterého celá aféra začala. Jak se s ní firma vypořádává? „V USA musí Volkswagen platit miliardová odškodnění. Ta požaduje i eurokomisařka pro spravedlnost, spotřebitele a rovnost pohlaví Věra Jourová.

Americký soud letos v dubnu schválil vládní dohodu s německým automobilovým koncernem Volkswagen o urovnání jeho emisního skandálu. Volkswagen v rámci lednové dohody přiznal vinu a souhlasil se zaplacením 4,3 miliardy dolarů, tedy zhruba 108 miliard korun.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) předloni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Volkswagen následně přiznal, že software po celém světě instaloval do asi 11 milionů naftových aut. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

autoři: jch , mkk
Spustit audio