Incidentů přibývá, Američané jsou ale s aerolinkami čím dál spokojenější

Američany létání baví. - Foto: Fotobanka Pixabay

Američany létání baví.Foto: Fotobanka Pixabay

Cestující násilím vyvedený z letadla United Airlines, žena s dítětem v náručí, kterou stevard American Airlines uhodil a vyhodil z letadla, rodina donucená vystoupit z letadla posádkou Delta Airlines. Jestli si myslíte, že jsou Američané leteckými společnostmi znechuceni, pletete se. Spokojenost s tamními aerolinkami stoupá už osm let.

Podle průzkumu analytické agentury J.D. Power, který monitoruje spokojenost se službami aerolinek severoamerického kontinentu, se spojenost pasažérů už pět let zvyšuje, na stupnici do tisíce bodů je nyní na rekordních 756 a v porovnání s loňským rokem je o 30 bodů vyšší. 

„Do tohoto nárůstu se promítlo několik faktorů - levnější letenky, lepší včasnost letů, méně ztracených zavazadel a rekordně nízká nehodovost," uvedl ředitel J.D. Power Michael Taylor. Svou roli hraje i snaha aerolinek své cestující zabavit. Poskytují jim Wi-Fi připojení, streamovací služby, filmy a podobně. A tuto oblast také zohledňují při modernizaci letounů. 

„Vloni jsme se na zkušenosti s leteckými společnostmi ptali jedenácti tisíců lidí a v průměru byli spokojenější než v předchozím roce," řekl Taylor televizi CNN. Nicméně zdůraznil, že průzkum proběhl před incidentem v letounu United Airlines. V rámci studie bylo dotazováno 11 015 cestujících, kteří využili služeb severoamerických leteckých společností v období od dubna 2016 do března 2017. 

Čtěte také: Špatný týden United Airlines pokračuje. Pasažéra bodnul v letadle škorpion

Studie hodnotící spokojenost cestujících s leteckými přepravci vychází ze sedmi kritérií a aerolinky rozděluje na tradiční a nízkonákladové. Kritéria řazená dle důležitosti jsou náklady a poplatky; služby v průběhu letu; nastupování a vystupování z letadla a zavazadla; posádka letadla; letadlo; odbavení; rezervace. 

Na prvním místě v nízkonákladové kategorii stanula s 807 body společnost Southwest Airlines, která ziskem bodů v průzkumu dominovala bez ohledu na skupinu. Za ní se umístily JetBlue Airways (803 bodů), WestJet (736) a Frontier Airlines (663). Průměrný rating nízkonákladových aerolinek stoupl o devět bodů na 784 bodů. 

Čtěte také: Aerolinky na pranýři. Ochranka vyvlekla cestujícího z letadla, potřebovala místo pro jinou posádku

Ve skupině tradičních přepravců patří první příčka společnosti Alaska Airlines, a to už deset let. Její bodový zisk činil 765 bodů. Následují Delta Airlines (758 bodů), American Airlines (736), United Airlines(716) a Air Canada (709). Průměrný rating v této skupině stoupl o 37 bodů na 740 bodů. 

Tato čísla nepřekvapují editora časopisu Airport Business Benéta J. Wilsona. „Přestože létání už není to, co bylo ve zlatém věku před deregulací, je dnes bezpečným způsobem cestování za přijatelné ceny. A dokonce i ti, co si stěžují, stále létají, protože vědí, že je to nejrychlejší způsob, jak se dostat do své destinace," prohlásil Wilson. 

Dokonce ubývá i stížností, podle výroční zprávy Airline Quality Rating se jejich počet snížil z 1,9 na sto tisíc cestujících v roce 2015 na 1,52 v roce 2016. Nicméně zpráva byla zveřejněna v dubnu a sérii incidentů z poslední doby nezohledňuje. 

Autor:   ČTK

Nové články v rubrice

 

Diskuse

Český rozhlas si váží názoru posluchačů a má zájem o korektně vedenou diskusi. Vyhrazuje si proto právo skrýt příspěvky, které odporují dobrým mravům, jsou xenofobní, porušují platné zákony, poškozují dobré jméno Českého rozhlasu, nebo mají reklamní charakter.

Návod na použití diskusního systému DISQUS naleznete zde.

 
tyto komentáře používají systém Disqus

Sledujte nás

Další nabídka

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace