Nejlepší víno letos nabízí Spielberg. Je specifické, velmi minerální, říká majitel firmy

Titul nejlepšího tuzemského výrobce vín letos míří na moravské Slovácko. V soutěži Vinař roku získalo prvenství vinařství Spielberg. Rozhodla o tom porota složená z nejlepších degustátorů světa.

Za potlesku diváků si v sále pražského žofínského paláce pro cenu přišel přímo majitel firmy Jaroslav Javornický. Podle něj stojí za úspěchem hlavně netradiční chuť vín, které do soutěže sám přihlásil.

„Naše vína jsou zvláštní, jsou specifická, velmi minerální. Odpovídá to i naší oblasti, kde jsme – na Kyjovsku,“ říká.

„I díky ocenění v soutěži se zájem zákazníků o vína výrazně zvedá," dodává Javornický. „To, že jsme byli ve finále každý rok, pro nás určitě bylo přínosné. A nyní jako vítěz se také domnívám, že to bude mít dobrý dopad na další prodeje,“ upozorňuje.

Oceněná vína často patří k těm dražším na trhu. Ceny se pohybují v průměru kolem dvou set korun. I to je jeden z důvodů, proč se často nedostávají do regálů řetězců. Přesto se ale situace pomalu zlepšuje.


Češi vypijí průměrně dvacet litrů vína během jediného roku.

„Jsou už řetězce, které začínají pracovat právě s malými lokálními producenty,“ říká organizátor soutěže Vinař roku Petr Marek.

Za víno jsou navíc Češi ochotní utratit víc než dřív. Zatímco ještě před pěti lety byla průměrná útrata za jednu lahev 120 korun, dnes už je to podle průzkumu Vinařského fondu skoro 160 korun.

Když víno stojí do dvou set korun, tak se prodává dobře, to z vlastní zkušenosti vím,“ vysvětluje předseda Vinařské asociace České republiky Josef Valihrach důvody, proč se mění nákupní chování zákazníků.

autor: zus
Spustit audio