Slevové portály: obchodník se k vám musí chovat jako k běžnému zákazníkovi

13. leden 2014
Šetřete s námi

Steak za korunu, víkend na horách za dva tisíce – na nabídky slevových portálů slyší stále více Čechů. Funguje jich u nás asi stovka a podle odborníků jsme v jejich počtu na špičce v Evropě. Časem jich zřejmě ubude, zatím se však těší velké oblibě. Jak na nich nakupovat?

„Slevové portály nás lákají,“ přiznává Markéta. „Nakupujeme na nich služby týkající se stravování v restauracích nebo masáže a pobyty,“ vyjmenovává.

Na příkladu své rodiny dobře popsala, jak na slevových portálech nakupuje většina Čechů. Nejoblíbenějšími položkami jsou služby, zejména výhodné dovolené a lázeňské pobyty.

„Co se týká kratších pobytů, třeba dvou- nebo třídenních, je slevový portál zatím jediná nabídka, kterou jsme kdy využili. Neměli jsme důvod hledat jinou variantu,“ zamýšlí se Mirek.

Čtěte také

Zjistěte si běžnou cenu zboží

Právní poradce časopisu dTest Miloš Borovička upozorňuje, že slevové portály jsou především marketingový nástroj. Avizované snížení ceny třeba až o 80 % nemusí být pravdivé. „Pokud mě něco zaujme, měl bych si zjistit, jaká je běžná cena tohoto zboží. A také podmínky,“ připomíná.

Vouchery totiž bývají časově omezené a nejde je uplatnit například v sezóně nebo o víkendech. U zájezdů je třeba dát pozor na další náklady, například u levného zájezdu musíte povinně doplácet dopravu nebo další taxy.

„Samotný slevový portál není prodávající, tedy ta osoba, se kterou vstupujeme do smluvního vztahu. Jde pouze o inzerát,“ nastiňuje Miloš Borovička.

Čtěte také

Některé portály jsou pojištěné, ale nejde o pravidlo. Jak tedy řešit možné problémy s reklamací? „Služba koupená přes slevový portál je pořád tou, kterou bychom koupili kdekoliv jinde. Když jde o výrobek, je na něj klasická záruka, kterou můžu uplatnit u prodávajícího,“ radí.

Když se vám něco nelíbí, ozvěte se

„U služby máme často pocit, že bychom si neměli vyskakovat, když jsme ji pořídili se slevou, ale obchodník se k nám musí chovat jako k běžnému zákazníkovi. Pokud se nám něco nelíbí, ozvěme se,“ radí Miloš Borovička.

Jestliže kupujete na slevovém portálu služby nebo dovolenou, je nejlepší si termín rezervovat do 14 dnů od zakoupení voucheru. Jedná se totiž o reklamační lhůtu, během které máte nárok na vrácení peněz bez udání důvodu.

Podle odborníků platí, že na slevových portálech nejvýhodněji pořídíme zboží, které prodejci nabízejí kvůli reklamním účelům. Například při uvádění na trh. Stejné je to u voucherů na služby, kdy se často stává, že obchodník stálým klientům ponechá slevovou sazbu.

autor: zvl
Spustit audio