Sotva 5 % lidí je dobře obuto, prohlašoval Tomáš Baťa. Dnes má vlastní známku

Světoznámý podnikatel a zakladatel zlínské obuvnické firmy Tomáš Baťa má vlastní známku. Česká pošta ji vydává ke 140. výročí Baťova narození. Tomáš Baťa se narodil 3. dubna 1876, známky v hodnotě 13 korun jsou v prodeji už od 16. března. Jejich vydání doprovází obálka s vyobrazením dámské a pánské polobotky.

Tomáš Baťa byl králem zlínských ševců. Firmu založil se svými dvěma sourozenci, když mu bylo 18 let. Na trhu prorazil s takzvanými baťovkami, botami z levného plátna s koženou podešví a elegantní špičkou. Na začátku 30. let patřila firma k předním vývozcům obuvi a měla pobočky v 60 zemích světa.

„Nebojme se budoucnosti. Polovina lidí na světě chodí bosa. A sotva 5 % obyvatel světa je dobře obuto. Tu vidíme nejlépe, jak málo jsme dosud vykonali a jak ohromná práce čeká všechny ševce světa,“ povzbuzoval ševce Tomáš Baťa, který založil školu a vychovával si své manažery.

Česká pošta vydáním známky vyrovnává dluh, který prý měla. „Je to vůbec poprvé na našem území, kdy tato forma pocty vychází ve prospěch úspěšného podnikatele Tomáše Bati,“ říká Břetislav Janík, ředitel odboru známkové tvorby České pošty.

Pod grafickou podobou známky se podepsala Eva Hašková. Známka vychází ve 600tisícovém nákladu.

autoři: jas , šše
Spustit audio