Tištěné noviny nejsou mrtvé. V Británii vychází nový deník pro ty, kteří mají čas 30 minut denně

Obyvatelé Spojeného království u novinových stánků poprvé po 30 letech nový titul. Jmenuje se The New Day a podle šéfredaktorky Alison Phillipsové má oslovit lidi, kteří mají na noviny denně jen asi 30 minut.

„Základní myšlenkou bylo vytvořit produkt odlišný od ostatních novin na britském trhu. Zjistili jsme, že tady je skupina lidí, která by dál ráda četla noviny, ale které se v posledních letech přestala zamlouvat nabídka. Vzali jsme v úvahu, co lidé v post-digitálním světě chtějí. Vyšli jsme z toho, že tištěná média nejsou mrtvá, když tu spouštíme nový deník, který bere v potaz poslední vývoj,“ tvrdí šéfredaktorka.

Podle britského deníku The Guardian jsou noviny The New Day kompromisem mezi Metrem, které známe i v Česku, a časopisem pro ženy. To nezní lichotivě. „Vypadá pěkně, jsou v něm velké fotky. Deník nemá být politicky zabarvený. Je to 30minutové čtení toho, co člověk potřebuje k životu,“ hodnotí zpravodaj Českého rozhlasu v Londýně Jiří Hošek.

„Najdeme v něm ale dost seriozních témat a dobře zpracovaných tak, jak by se taková agenda jako třeba odchod Velké Británie z Evropské unie, neobjevila v ostrovním bulváru,“ dodává.

Čtěte také

The New Day má ambici oslovit 200 tisíc čtenářů Velké Británie. Měli by to být lidé ve věku mezi 35 až 55 lety, uživatelé chytrých mobilních telefonů, kteří několikrát denně konzumují informace třeba ze sociální sítě Twitter. The New Day by tak měl nabídnout nadstavbu těchto informací.

autoři: Jiří Hošek , šše
Spustit audio