Úsměv Reese Witherspoonové stále okouzlí, její nová komedie ale zůstala u plytké romantiky

Možná byste to do ní neřekli, ale americké herečce Reese Witherspoonové je už jedenačtyřicet let. Stále ale působí jako vysokoškolačka Elle s blond hřívou studující na Harvardu, kterou si zahrála v divácky úspěšných filmech Pravá blondýnka 1 a 2 v letech 2000 a 2003. Právě na to zřejmě vsadili i tvůrci filmu Který je ten pravý?. Ten ve čtvrtek vstoupil i do českých kin.

Režije se ujala Hallie Meyers-Shyerová, dcera zkušené scenáristky a režisérky Nancy Meyersové, jež upoutala pozornost například komerčně veleúspěšným titulem Po čem touží ženy a snímkem Nějak se to komplikuje, za nějž získala Zlatý globus za nejlepší scénář. Pod filmem Který je ten pravý? je podepsána jako producentka.

Za ztvárnění osudové ženy Johnyho Cashe, zpěvačky June Carterové ve filmu Walk the line získala Reese Witherspoonová Oscara. Rolí Alice ve snímku Který je ten pravý? se ale vrací spíše do vyzkoušené kategorie roztomilé blondýnky ačkoliv se z vysokoškolačky v růžovém kostýmku stala čtyřicetiletou matkou dvou dětí, s rozpadajícím se manželstvím, krátkým románkem s o generaci mladším filmařem a bláznivým nápadem, vzít si na byt tři mladíky. Ani široký úsměv Whiterspoonové z tohoto snímku ale zřejmě neudělá kasovní trhák.

Pokud nejste připravení nechat se hodinu a půl okouzlovat velmi půvabnou Whiterspoonovou, můžete být z filmu Který je ten pravý? trochu zklamaní, myslí si filmová recenzentka Českého rozhlasu Kristina Roháčková. Film sice už českým překladem názvu naznačuje tradiční zápletku milostného trojúhelníku, nějaká výraznější katarze ale ve filmu chybí, pokračuje kritička.

I na serveru Rotten Tomatoes zabývajícím se filmovou a televizní produkcí obdržel film podprůměrné hodnocení 35 %. Podle kritiky se na tvorbě filmu Který je ten pravý? sice sešli před kamerou i za ní ostřílení matadoři žánru romantické komedie a vysloveně špatnou práci neodvedli, nicméně švihu a vtipu předchozí úspěšné dvojice titulů Pravé blondýnky nedosáhli. "Nastavovaný tříminutový konflikt ve scénáři na hodinu a půl filmu zkrátka nestačí", uzavírá recenzentka.

autor: Radiožurnál
Spustit audio