Výpadek O2 způsobila systémová chyba. Zákazníci dostanou kompenzaci, slibuje firma

Klienti mobilního operátora O2 od úterý do středečního večera nemohli volat a posílat textové zprávy ze zahraničí. Podle mluvčí O2 Lucie Pecháčkové se situaci podařilo vyřešit a naprostá většina roamingového provozu je v současné chvíli v pořádku.

„Můžeme už nyní vyloučit hackerský útok, jednalo se o systémovou chybu na straně našeho dodavatele mezinárodní konektivity,“ vysvětluje mluvčí O2 s tím, že po finálních analýzách se výpadek dotkl kolem sto tisíc lidí.

Mobilní operátor také počítá s tím, že dotčení zákazníci dostanou kompenzaci. „Doposud bylo prioritou situaci napravit tak, aby se lidé mohli dovolat,“ uzavírá.


Mobilní operátor O2 nabídne zákazníkům za výpadek roamingu slevy z tarifu. Ta bude odpovídat době, kdy spojení nefungovalo. K tomu dostanou příspěvek na nový mobil nebo příslušenství.

Problémy začaly v úterý odpoledne, kdy se telefonům nedařilo najít síť. Výpadek trval nejméně 30 hodin. Údajně šlo buď o útok hackerů nebo chybu softwaru. Ve středu večer O2 oznámilo na svém facebookovém profilu, že už je většina roamingového provozu opět funkční.

Zákazníci na to reagovali informacemi, že třeba v Brémách, Drážďanech nebo Stuttgartu se stále nedaří telefon připojit do sítě. Při nefunkčním roamingu bylo jediným řešením pro ty, kteří potřebovali volat, pořídit si předplacenou SIM kartu místního operátora, pokud neměli i telefon jiného operátora.

autoři: pkr , mkk
Spustit audio