20 tisíc palců nahoru pro Radiožurnál!

29. květen 2013

Ještě před pár lety platilo, že si lidé, kteří chtěli nadále zůstat v kontaktu, vyměňovali svá telefonní čísla. To dnes při seznámení často zní úplně jiná otázka. „A jsi na Facebooku?“

Na Facebooku je i Radiožurnál. Ten v pondělí 27. května překročil kulatou hranici 20 tisíc fanoušků. Důvod k oslavě? Prý rozhodně ano, shodují se dva mladí muži, kteří se o profil Radiožurnálu na Facebooku dennodenně starají.

„Jistě, existují rozhlasové stanice, které mají na Facebooku řádově víc fanoušků,“ přiznává jeden z nich, Miloslav Hamřík. Zároveň však vysvětluje: „Na rozdíl od naší komerční konkurence na zeď nepostujeme vtipy ani fotky celebrit. Obsah, který s našimi fanoušky sdílíme, a to včetně fotek, je výhradně náš, tedy Českého rozhlasu. To u ostatních stanic rozhodně neplatí.“

A nejde prý jen o počet fanoušků. „Nebývale velký počet z oněch 20 tisíc fanoušků je skutečně aktivní,“ upozorňuje Matěj Pálka, druhá polovina týmu, který za profilem Radiožurnálu na Facebooku stojí.

Jsou aktivní – to znamená, že lajkují a komentují odkazy a statusy?
Matěj: Přesně tak. Náš facebookový profil totiž podle mě vytváří opravdu kvalitní obsah. Diskuse u nás mají úroveň, jsou slušné a vedou se i na složitější témata.

Vidím, že druhá část facebookového týmu se při těchto slovech usmívá…
Miloslav: Zatím jsme museli zablokovat jen 13 lidí.

Za co taková blokace na profilu Radiožurnálu vlastně přichází?
Miloslav: Za opakované vulgarity a opakované navážení se do ostatních. Naopak kritika namířená vůči Radiožurnálu nebo rozhlasu nám rozhodně nevadí.
Matěj: My sneseme všechno. Zároveň se však snažíme, aby se na naší facebookové stránce každý uživatel cítil bezpečně – aby se nemusel bát něco říct, protože mu ostatní budou nevybíravě nadávat.

Dopisy už dnes psát nemusíte

Facebook, nebo Twiter? To je otázka, která nejednomu fanouškovi sociálních sítí nedává spát. Zatímco Twitter se svou povahou mnohem více podobá tradičním médiím, Facebook, ten představuje skutečně intimní zónu. A do té si opravdu nepozvete ledaskoho.

Proč tedy dát svůj palec nahoru právě Radiožurnálu? Oba sociální editoři mají jasno.

„Posluchači – lidé, kteří platí koncesionářské poplatky – už dnes nemusí psát dopisy, když se chtějí o své oblíbené stanici dozvědět víc, a pak čekat, zda na ně někdo odpoví. Na Facebooku se můžou ptát na cokoliv, co se stanicí souvisí, a dočkají se odpovědi. S našimi posluchači diskutujeme, zajímají nás jejich názory,“ upozorňuje Matěj.

„Rozhlas navíc nemůže přenášet obraz, Facebook ano. Nedávno jsme například na našem facebookovém profilu zveřejnili policejní video z Divadelní ulice, kde došlo k výbuchu. To vysílání nedokáže,“ dodává Miloslav.

Že lidem stojí za to něco Radiožurnálu vytknout? Skvělé! říká sociální editor

Profil Radiožurnálu na Facebooku přesáhl počet 20 tisíc fanoušků. Někteří z nich jen vše zpovzdálí sledují a v pravou chvíli se do věci vloží, jiní lajkují, komentují a sdílejí pravidelně. A ne vždy pouze chválí…

„To, že existuje spousta lidí, kterým stojí za to něco Radiožurnálu vytknout, je naprosto úžasné. Na Facebooku Radiožurnál chválí hodně lidí. Hodně fanoušků však má kromě toho i konkrétní připomínky a výtky – a to je skvělé. Lidem stanice není lhostejná, berou ji natolik za svou, že když se jim něco nelíbí, neřeší to pouze tak, že přeladí, ale snaží se s ní komunikovat a věci zlepšit,“ pochvaluje si Matěj.

Miloslav Hamřík a Matěj Pálka, odborní redaktoři

Miloslav zároveň upozorňuje, že Facebook vnáší do vzájemné komunikace mezi rozhlasem a jeho posluchači osobnější rozměr: „Řada fanoušků už ví, že tím, kdo s nimi za Radiožurnál komunikuje, jsem já nebo Matěj, vše se tak posouvá do trochu osobnější roviny. V dobrém!“

Napíšu-li tedy jako fanoušek facebookový dotaz nebo připomínku třeba ke konkrétní reportáži, dočkám se odpovědi?
Matěj: Pokud víme, odpovíme, pokud nevíme, snažíme se odpověď zjistit.
Miloslav: Zabýváme se jakýmkoliv dotazem.

Nechte nás na závěr nahlédnout pod pokličku… V současnosti facebookový profil Radiožurnálu funguje a fanoušků stále přibývá. Plánujete pro ně něco nového?
Miloslav: O počty fanoušků vlastně zase až tolik nejde. Ale rozhodně máme nápady, jak ještě víc naši facebookovou stránku vylepšit. Pokusíme se jít víc do zákulisí toho, jak rozhlasová stanice funguje.
Matěj: Zároveň chceme naše fanoušky ještě víc zapojit do dění na stanici i ve vysílání. Jak konkrétně, to si zatím necháme pro sebe. Nechte se překvapit!

autor: als
Spustit audio