Až deset tisíc Pražanů může mít na Opencard neúplný kupón

6. leden 2015
Žurnál servis

Na Žurnál servis se obrátil posluchač, který řeší nepříjemný problém s pražskou Opencard. Jako tradičně si koupil před koncem roku jízdenku na následujících dvanáct měsíců – na kartu se mu ale nahrál kupon jen do konce listopadu, kdy končí platnost Opencard. Proč na kartě není zaplacené i jízdné na prosinec, jsme řešili s mluvčím Dopravního podniku Praha Jiřím Štáblem.

Podle mluvčího se posluchač nemusí bát, že se jeho kupón někam „ztratil“. „U nás v databázi evidujeme ten kupón na dobu celé jeho platnosti, to znamená až do konce prosince roku 2015. Posluchači určitě nehrozí, že by o svoji zakoupenou jízdenku přišel,“ ujišťuje Štábl.

Problém vznikl tak, že Opencard se dnes už při zakoupení kupónu automaticky neprodlužují. Posluchač, který ji má platnou do konce listopadu, tak má nahranou jízdenku jen do tohoto data.

Podobnou komplikaci přitom neřeší jen on. „Dá se říci, že by se to mohlo týkat přibližně deseti tisíc lidí,“ připustil mluvčí Dopravního podniku.


Rád bych posluchače ujistil, že o své kupóny a peníze nepřijdou – máme je ve své databázi zaznamenány po celou dobu platnosti, bez ohledu na platnost Opencard.

V tuto chvíli posluchač nemusí situaci řešit nijak. Až se rozhodne o dalším osudu Opencard, zákazníci by měli dostat i podrobnou informaci o tom, jak poostupovat.

„V případě, že Opencard bude pokračovat, dostane posluchač buď novou kartu, nebo mu bude prodloužena platnost té stávající. V případě že by bylo rozhodnuto o tom, že se Opencard bude nahrazovat jiným médiem, pak posluchač dostane prostřednictvím e-mailu či jiných komunikačních kanálů dopravního podniku jasné instrukce,“ vysvětluje mluvčí.

autor: Karolína Procházková
Spustit audio