Cesta k levnějšímu volání: nečekejte na nabídku operátora
Na měsíční účet za mobilní telefon stačí většině z nás 500 korun. Jenže i to je poměrně vysoká částka. Pojďme se zamyslet, jak ji snížit.
„Manžel má firemní telefon a já zvýhodněný mobilní telefon,“ popisuje Markéta z Českých Budějovic. Nabídky mobilních operátorů prý nesleduje. „Telefonování mám výhodné, a tak o změně operátora nepřemýšlím,“ vysvětluje.
Během uplynulého roku příliš změn nezaznamenala, a to i přesto, že virtuální operátoři znamenají revoluci v nabídce tarifů pro mobilní služby.
Pro koho se hodí virtuální operátor?
„Od tří síťových operátorů si najímají služby a přeprodávají je. Při procházení tarifů je poměrně náročné se orientovat, protože virtuálních operátorů je už asi 50,“ vysvětluje šéfredaktor serveru Živě.cz David Polesný. „Podívejte se na internet a hledejte přehled nabídek virtuálních operátorů,“ dodává.
Neřiďte se však jen minutovou sazbou. „Dívejte se, kolik stojí volání do vlastní a kolik do cizí sítě. V rámci rodiny můžete ušetřit, když najdete operátora, který má telefonování ve vlastní síti zadarmo,“ radí David Polesný.
Virtuální operátoři jsou výhodnou volbou pro lidi, kteří za telefon neutrácí horentní sumy – orientačně méně než 300 korun za měsíc. Účty, které přesahují 700 korun, je dobré vést u tradičních operátorů.
Vyjednávejte o tarifu na míru
„Měla jsem výhodný tarif a platila paušál asi 10 korun za 40 volných minut. Vedle toho jsem používala jiný telefon na SMS,“ nastiňuje Markéta. Podobný přístup však už není potřeba. Zejména dlouholetí klienti mohou vyjednávat o tarifu na míru.
Nečekejte však na nabídku operátora. Předem si udělejte představu, kolik minut do jakých sítích a kdy provoláte, případně kolik využijete volných SMS. S operátory většinou nejde vyjednávat jen o cenách internetového připojení.