Špatný výhled na sportovní akci reklamujte, nejlépe hned na místě

16. prosinec 2014
Žurnál servis

Na Žurnál servis se obrátil posluchač s neobvyklým problémem. Vyrazil s manželkou na soutěž v kulturistice do sportovní haly a už při nákupu lístků se ujišťoval, že z vybraných míst dobře uvidí. Nakonec ale výhled na pódium nestál za nic – přímo před jejich sedadly totiž bylo rameno kamery, která soutěžící snímala. Stěžuje si, že viděl jen na obrazovky, tedy to samé, co by viděl v televizi. Takhle ale platil víc než tisíc korun za lístky. Organizátor akce ovšem odmítá jeho reklamaci uznat. Má na to právo?

Radili jsme se s právníkem dTestu Milošem Borovičkou. Ten má jasno: pořadatel akce nepostupuje správně, reklamaci musí klientovi uznat.

„Už z obecných ustanovení občanského zákoníku o smlouvách vyplývá, že vadou služby je taková situace, kdy zákazník není předem informován o vadách, které by běžně nečekal. Kdo jiný, než organizátor ví, kde budou umístěny kamery či osvětlení. A pokud zákazníka výslovně ujistil, že z jeho místa bude výhled, odpovídá za to, že tomu tak ve skutečnosti nebylo,“ vysvětluje právník.

Posluchač nyní může svoje vstupenky reklamovat. „Pokud mu zatím někdo ústně sdělil, že nemá nárok, doporučuji pořadateli vady vytknout písemně. Reklamace musí být vyřízena do 30 dnů, jinak se má za to, že služba byla vadná bez dalšího,“ radí Borovička.


Z mého pohledu je taková vada podstatným porušením smlouvy a sám bych se v podobné situaci domáhal peněz zpět.

Při reklamaci může spotřebitel žádat slevu, nebo odstoupení od smlouvy – tedy vrácení peněz.

Pokud byste se i vy ocitli v podobné situaci, měli byste být asertivní přímo na místě a požadovat řešení už během show. „Možná by šlo domoci se přímo lepšího místa ihned. Řešit věc po skončení akce, kdy organizátor peníze a zákazník je chce zpět, je vždycky těžké,“ připouští Borovička.

autor: Karolína Procházková
Spustit audio