Hala hlavního nádraží v Praze má novou střechu za stovky milionů. Přesto do ní zatéká

Skleněné tabule byly zanesené jak kouřem z parních lokomotiv, které na nádrží v minulosti jezdily, tak i ocelovými částečkami, které se uvolňují z kolejí a kol při brzdění vlaku - Foto:  Ministerstvo dopravy

Skleněné tabule byly zanesené jak kouřem z parních lokomotiv, které na nádrží v minulosti jezdily, tak i ocelovými částečkami, které se uvolňují z kolejí a kol při brzdění vlakuFoto:  Ministerstvo dopravy

Dělníci po 2,5 letech dokončili opravu obloukové střechy pražského hlavního nádraží. Vyměnili skleněné tabule, které byly zanesené nečistotami. Technici také natřeli ocelové konstrukce ochranným lakem a postavili nové troleje pro elektrické lokomotivy. Rekonstrukce se prodražila o 127 milionů korun. Při prvním dešti pak dělníci zjistili, že do haly zatéká. Musí proto ještě vytmelit spoje ve střeše, kterými voda prosakuje.

Dělníci po 2,5 letech dokončili opravu obloukové střechy pražského hlavního nádraží. Vyměnili skleněné tabule, které byly zanesené nečistotami. Technici také natřeli ocelové konstrukce ochranným lakem a postavili nové troleje pro elektrické lokomotivy. Rekonstrukce se prodražila o 127 milionů korun. Při prvním dešti pak dělníci zjistili, že do haly zatéká. Musí proto ještě vytmelit spoje ve střeše, kterými voda prosakuje. 

 

Na Hlavním nádraží v Praze natáčel Filip Titlbach

Vložit na svůj web

Některé ze sloupů byly tak zkorodované, že se nedaly opravit. Dělníci je proto museli vyměnit. „Okolní konstrukce se musela podepřít, starý sloup uříznout, nasunout nový a nýtovanými spoji spojit,“ řekl Radiožurnálu Martin Plch z Metrostavu. 

Starou technologii nýtování chtěli zachovat památkáři. „Nebylo v dnešní době úplně jednoduché sehnat řemeslníky, kteří by to uměli a kteří na to mají vercajk. To bylo nejsložitější,“ popisuje Plch. Dělníci také kompletně vyměnili všechny skleněné desky, které vyplňují železnou konstrukci haly. Každá z desek je ale atypická, protože konstrukce není úplně geometricky přesná. Skla tak musela být vyrobena na míru. „Skla jsou s plastovým potahem, takže by měla být zcela bezpečná i v případě nějakého většího zatížení,“ upřesňuje pro Radiožurnál Mojmír Nejezchleb ze Správy železniční dopravní cesty. 

Oprava příjezdové haly na pražském hlavním nádraží se prodražila o 127 milionů korun. Původně měla rekonstrukce stát 470 milionů, kvůli zrezivělým nosným obloukům se ale cena stavebních prací nakonec vyšplhala na 600 milionů. 

„Nárůst mě ani nepřekvapuje, ani mi nepřijde, že je nepřiměřený,“ dodává ministr dopravy Dan Ťok za hnutí ANO. I přes 2,5leté opravy v některých místech zatéká. Dělníci to zjistili při prvním dešti. Nedostatky prý ještě opraví. Podle Správy železniční dopravní cesty je potřeba ještě dodělat ochranné prvky proti hnízdění holubů nebo vytmelit spoje ve střeše, kterými voda prosakuje. Definitivně by měly být opravy hotové příští rok v květnu. 

Autor:  Alena Davidová,  ČTK, Filip Titlbach

Nové články v rubrice

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace