Levná tramvajenka nabízí levnější kupony na splátky. Dopravní podnik ale službu nedoporučuje

26. leden 2015
Zprávy

Na spekulacích s celoročním předplatným v pražské MHD chce vydělávat společnost Direct People s.r.o. Přišla s projektem LevnaTramvajenka.cz, kdy cestujícím nabízí, že jim roční jízdenku přeprodá na splátky. Dopravní podnik s tím nesouhlasí, zatím ale projekt nepovažuje za silnou konkurenci.

Jak vyplývá ze statistik Dopravního podniku hlavního města, každoročně si měsíční kupón kupují více než 2 milióny cestujících. A to především proto, že na roční nemají peníze, i když by je vyšel levněji. Právě toho využívá nový projekt. Podle zástupce společnosti Ondřeje Moravce lidé ušetří až 840 korun ročně.

„Jednorázově koupíme kupón, nahrajeme ho klientovi na kartu, on si ji zvaliduje ve validátoru Dopravního podniku a poté nám měsíčně formou transakce z platební karty splácí částku 480 korun,“ popisuje Ondřej Moravec.

Distribuci kupónů si zajišťuje výhradně Dopravní podnik. Proto se mu nápad nelíbí, i když není protizákonný. Mluvčí DPP Jiří Štábl Pražanům doporučuje, aby si takto kupóny určitě nepořizovali. „O existenci této služby Dopravní podnik samozřejmě ví, ale na službě se nijak nepodílí, ani ji nepodporuje a zákazníkům ji určitě nedoporučuje,“ uvedl.

Dopravní podnik na každém cestujícím, který službu využije a který by si jinak kupoval měsíční kupóny, tratí téměř 2 tisíce korun ročně.

„Podle našich informací tu službu nevyužívá větší část zákazníků. Nepředpokládáme tedy, že by to mělo představovat výraznější problém v tržbách,“ dodává mluvčí DPP.

S návrhem nových cen městské hromadné dopravy přišla na podzim loňského roku Koalice ANO, ČSSD a Trojkoalice. Původně měla změna platit už od ledna. Podle náměstka primátora pro dopravu Petra Dolínka zatím není jasné, kdy bude celoroční kupón levnější. Jisté není ani to, zda se cestující, kteří si už kupón koupili, dočkají kompenzace.

„Na půdě rady tato diskuze ještě nebyla vedena. Teprve po ní můžu říct víc,“ uvedl Dolínek.

Pražskou MHD denně cestují více než 3 miliony lidí. Roční kupón si pravidelně pořizuje přibližně 170 tisíc z nich, největší zájem je o kupony měsíční.

autor: Lída Křesťanová
Spustit audio

Více z pořadu