'Lidé jezdí nejčastěji na jih, kola zavážíme proti proudu.' Bikesharing funguje v Praze třetí rok

18. srpen 2017

Pro ty, kdo musí denně projet Prahou a nechtějí trčet v zácpách, je kolo často ideální volbou. Praha proto chce zřídit městskou půjčovnu bicyklů. Jenže antimonopolní úřad zakázku kvůli chybám zrušil. Vedení magistrátu proto do konce roku vypíše tendr nový.

Do té doby mohou zájemci využít růžová kola, která mohou Pražané sdílet na projížďku už třetím rokem. Cestu do zaměstnání dokáží zpříjemnit i urychlit.

Chci se dostat rychle z Jarova do Karlína, městskou hromadnou dopravou by to trvalo asi 25 minut a musela bych přestupovat. A protože si myslím, že na kole to zvládnu rychleji, tak si přes aplikaci Rekola půjčuji růžové kolo a pomalu se můžu vydat na cestu.

Trasa přes Vítkov není moc náročná, je tam lehké stoupání, potom čeká prudký sjezd do Karlína. Cesta mi trvá 17 minut a 16 vteřin. Podle zakladatele bikesharingu Rekola Víta Ježka má zájem o půjčování kol stále více lidí.

Aplikace Rekola, která umožňuje kolo parkovat i bez pevných stojanů kdekoliv na vhodném místě, má v tuto chvíli 26 tisíc registrovaných uživatelů.

„Předtím jsme se více zaměřovali na mladší ročníky, teď jsou to lidé, kteří mohou jet do práce na kole,“ vysvětluje. Zajímavé je podle něj sledovat, kam směřují lidé ve městě nejčastěji.

„Jezdí na jih, takže kola zavážíme proti proudu,“ říká. Nejvíce lidé využívají kola kolem 17. hodiny, když se vracejí z práce.

Bikesharing začali tento týden zkoušet také v Kladně. Celkem tam bude jezdit 60 kol. „Počítáme s tím, že na dopravních uzlech jako je náměstí Svobody nebo Sletiště bude kol víc, v okrajových částech míň,“ upřesnil kladenský primátor Milan Volf (Volba pro Kladno).

autor: era
Spustit audio