Magistrát chce změnit řízení provozu v tunelech. Doufá v kratší kolony před Mrázovkou
Kolony na Jižní spojce nebo ve Strakonické v Praze by mohly být v budoucnu kratší. Magistrát hlavního města jedná o úpravě řízení provozu v tunelech Blanka a Mrázovka. Změny by podle radního pro dopravu Petra Dolínka z ČSSD umožnily méně často zavírat vjezdy do tunelu. Právě tím teď dispečink dopravu reguluje.
„Ve směru z jihu na sever jsou největšími problémy výjezdy ze Strahovského tunelu, kde je omezena rychlost na 50 kilometrů v hodině,“ vysvětluje vedoucí oddělení řízení dopravy v Dopravním informačním centru Petr Říha.
Ve špičkách auta téměř zastavují, což je problém, protože v pražských tunelech se kolony kvůli bezpečnosti tvořit nesmí. „Následně řídicí systém to vyhodnotí jako kolonu a začne tunel uzavírat,“ dodává Říha.
Dalším důvodem regulování vjezdu do tunelu je výjezd z Blanky v Troji a napojení na Most Barikádníků, i tam se ve špičce tvoří kolony. Magistrát už řešení problému hledá. „Není to jednoduché a snažíme se najít nějaký algoritmus ve fungování, abychom zvýšili propustnost a co nejméně museli tento regulační prvek používat,“ říká Dolínek.
Podle údajů Zelené vlny se kolony na Jižní spojce i na Strakonické tvoří prakticky každý den. Špatné dopravní situaci v Praze pomůže podle silničářů až dobudování celého Pražského okruhu nebo alespoň úseku mezi Běchovicemi a hradeckou dálnicí.