V Praze má přibýt asi 30 nových tramvajových tratí

Tramvaj Škoda Porsche - Foto: Archiv  DPP

Tramvaj Škoda PorscheFoto: Archiv DPP

V Praze by mohla v následujících letech vzniknout téměř třicítka nových tramvajových tratí. Pražští zastupitelé dnes schválili koncepci, ze které to vyplývá. První tratě by mohly vzniknout do pěti let, zbylé do roku 2030. Postavena má být i vozovna a dvě tramvajové smyčky. Koncepci rozvoje vypracoval dopravní podnik (DPP). Někteří opoziční zastupitelé dokument kritizovali.

„Základním cílem je ukázat, jak se má celá síť rozvíjet, kde bychom chtěli být za 13 let a na kterých akcích má Praha zájem. Je to důležité pro městské části, mohou si uzavírat a plánovat revitalizace daného území a plánovat další investice," řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). 

Koncepce má tři části. První skupina zahrnuje projekty, které jsou v souladu s územním plánem a jsou v pokročilém stádiu přípravy. Předpoklad zahájení prací je do pěti let. V této části počítá DPP s vybudováním tří tratí a dvou tramvajových smyček. 

Ve druhé skupině jsou zahrnuty projekty, které jsou součástí územně plánovací dokumentace, případně jsou u nich projednávána schválení záměru či pořizování změny územního plánu. Cílem je, aby tyto projekty bylo možno provést do roku 2030. Skupina označená trojkou obsahuje výhledové záměry, u kterých je základním cílem vyřešit například zanesení do územního plánu. 

Materiál kritizovali někteří opoziční zastupitelé. Zastupitel Ivan Hrůza (KSČM) řekl, že dokument je "předvolební tah z říše snů". Přestože jej vítá, chybí mu v něm některá fakta. „Důvody, proč ty a ne ony úseky tramvajových tratí jsou navrženy a sledovány, nejsou uvedeny. Za závažnou chybu považuji, že tam nejsou předpokládané přepravní výkony," řekl. 

Zastupitel Mikuláš Ferjenčík (Piráti) dokumentu vytkl, že dostavba trati z Vinohradské k hlavnímu nádraží a dále do Bolzanovy ulice není v první skupině, ale ve třetí. Jeho návrh přesunout ji do první skupiny však zastupitelé neschválili. 

Podle Dolínka se bude materiál v budoucnu měnit podle aktuální situace. Zmíněná trať z Vinohradské by se tak mohla postupně přesunout do první skupiny. 

Délka tramvajové sítě je v Praze 142,4 kilometru, asi 52 procent tratí vede po vlastním tramvajovém tělese. Zbylé jezdí po vozovkách společně s auty. Tramvaje přepraví ročně přes 360 milionů cestujících. 

Autor:   ČTK
Pořad: Zprávy  |  Stanice: Regina DAB Praha
 
 

Nové články v rubrice

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace