Z Prahy mají od října zmizet reklamy a billboardy větší než šest metrů čtverečních

Praha od října přestane povolovat reklamu a billboardy větší než šest metrů čtverečních. Dosud je maximální limit 12 metrů. Vyplývá to z nových stavebních předpisů, které schválila městská rada. Magistrát si od opatření slibuje, že město bude vypadat lépe a bude kultivovanější. Proti jsou ale provozovatelé reklamních nosičů, kteří si stěžují, že s nimi zástupci metropole nediskutovali. Výsledné rozhodnutí prý může být pro řadu firem likvidační.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Reklamní videomonitor (ilustrační foto).

Reklamní videomonitor (ilustrační foto). | Foto: ilker

„V moderní metropoli, jako je Praha, je stav reklamních zařízení a billboardů, kterých jsou tu stovky či ještě víc, už neudržitelný. Je správné politické rozhodnutí, že v Praze už zkrátka žádná taková reklama nebude povolována. A i ta stávající bude postupně rušena,“ říká primátor Prahy za TOP 09 Tomáš Hudeček

Právě rušení již existujících ploch nebude okamžité. „To současná rada, tedy ani já, nemůžeme úplně ovlivnit. Tyto stavby mají dočasné stavební povolení, které končí v různé době, bývají dávány většinou maximálně na pět let. Takže v příštích několika letech budou tato monstra postupně mizet,“ objasňuje primátor.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hostem pořadu Stalo se dnes na Radiožurnálu byli primátor hlavního města za TOP 09 Tomáš Hudeček a prezident Asociace venkovní reklamy Stanislava Lazara

Proti stopce pro 12metrové billboardy protestuje Asociace venkovní reklamy. „Celkově ten zátah není dobře. Praha, městské části a stavební úřady do dnešního dne povolují tyto velké stavby, které jsou finančně dost nákladné – a tyto investice by se pochopitelně měly vrátit,“ tvrdí prezident asociace Stanislav Lazar.

„Teď se zřejmě nevrátí, když k tomu město takto přistupuje. Plošný zákaz podle nás není dobrý, městské části přijdou do budoucna o značné finanční prostředky. Jsme pro omezení, ale město se s námi nebavilo,“ dodává.

Asociace je podle Lazara rovněž znepokojena tím, jak roste reklama v Praze, a především rozmachem nepovolených, načerno postavených billboardů.

„Nabízeli jsme, že pomůžeme odstraňovat černou reklamu. Začali jsme je odstraňovat u železničních cest, nabízeli jsme to i Praze. A například Praha 6 už dlouhodobě má omezení a jsou tam zavedená pravidla, jaká reklama tam smí být – a funguje to. Ale tento celoplošný zákaz není dobrý,“ je přesvědčen Lazar.

Workshop se zástupci reklamních firem

Primátor Hudeček označuje billboardy za „neskutečný relikt a ohyzdný přežitek“. „Outdoorové firmy, které takovou reklamu provozují, to v západní Evropě dělají už na úplně jiné úrovni. Je to trendy reklama, která zaujme a městu pomůže,“ upozorňuje Hudeček a dodává:

„Vzhledem k tomu, že se současné reklamní agentury k tomuto modernímu konceptu nijak rychle neblíží, už jsem se rozhodl, že zorganizuji workshop se zástupci reklamních firem, kde budeme hledat cestu. Ale Praha se rozhodně nebude vracet tam, kde ještě před pár měsíci byla.“

Stanislav Lazar workshopy vítá, znovu však připomíná, že by měl být brán zřetel na investované finanční prostředky.

„Pochopitelně se workshopů rádi zúčastníme. Pochopitelně jsme pro regulaci. Jsme pro to, aby třeba v památkové zóně velké reklamy nebyly. Ale zavést v současné době striktně toto, že to bude od prvního října, to ne… Mělo tam být určité načasování, měly tam být zohledněné investice,“ uzavírá.

Veronika Sedláčková, kap Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme