Zdeněk Podhůrský chce pomoci hendikepovaným dětem charitativní kampaní

23. listopad 2012

Jaké by asi bylo, mít takové telefonní číslo na Boha. Vyřešilo by se ledacos. Bůh by nám odpověděl na všechny otázky a za určitých podmínek i splnil naše přání. A právě s touto myšlenkou si hraje i nový charitativní projekt Zdeňka Podhůrského a občanského sdružení Dobrý skutek. Ptejte se - číslo na Boha je kampaň, která má nejen upozornit na nesnáze, s jakými se rodiče hendikepovaných dětí potýkají, ale také způsob jak tyto rodiny finančně podpořit.

Hendikepované dítě je velkým zásahem do života. Rodiče musí přehodnotit plány do budoucna a zaměřit svou pozornost na dítě. To je spojeno nejen s neustálou péčí, ale také s velkými finančními výdaji. Léčba je totiž často velmi drahá. A právě takovým rodinám chce pomoci Zdeněk Podhůrský svým novým projektem Ptejte se - číslo na boha.

"Chci upozornit na tu hroznou situaci, která je v této oblasti. Máme v rodině postižené dítě, má ho moje sestra. Dnes to je již dospělý člověk, ale já znám celou tu anabázi od dětství až po dnešek. Jak je to strašně složité a v dnešní době ekonomicky neúnosné a jak stát na to - neřekl bych, že kašle - ale nemá na to," vysvětluje zakladatel projektu Zdeněk Podhůrský.

Marek Vašut si na podporu kampaně svého kamaráda Zdeňka Podhůrského zahrál na Boha

Celý projekt, který vznikl ve spolupráci s občanským sdružením Dobrý skutek, přitom stojí na jednoduchém principu. Lidé vytočí telefonní číslo fiktivního Boha a položí mu jakoukoli otázku. Výtěžek z hovoru, jež se bude pohybovat okolo 35 kč za minutu, pak půjde na rodiny s dětmi, které tuto pomoc nejvíce potřebují.

Není to nic o žádném dogmatu a už vůbec ne, že bychom někomu vnucovali víru. Je to pouhé zamyšlení, filozofická otázka - na co bychom se ho ptali, kdybychom mohli."

Při natáčení

Dostat takové číslo do podvědomí veřejnosti, ale není jednoduché. Zdeněk Podhůrský se proto rozhodl doprovodit tento projekt vlastními hudebními videoklipy a velkou mediální kampaní.

„Ty klipy by měly kolem sebe přinášet takovou mediální kampaň, která bude upozorňovat na to, že existuje Dobrý skutek, že existuje číslo na Boha atd. Druhý klip má v sobě víno od Standy Mádla, který do charity věnoval 2000 láhví. Takže když se koupí víno od Standy, pomůže to dobré věci, dobrému skutku."

Jak se ale budou vybrané peníze dále přerozdělovat, už bude rozhodovat občanské sdružení Dobrý skutek. To pro začátek celého projektu vybralo dva hendikepované klienty.

Kamila Nývltová a Zdeněk Podhůrský při natáčení

"Jsou to sourozenci, kteří se narodili předčasně. Mají příznaky autismu, obrny - těch nemocí je tam spousta. Důležité je, že teď potřebují léčbu Adeli a ta léčba je opravdu nákladná, stojí okolo 50 až 80 tisíc na osobu. Ale právě ta léčba je může dostat do stavu, že budou soběstační, že si budou schopní dojít na záchod, že se budou schopní najíst či si o něco říct - což jsou věci, které ty děti zatím nemohou. Léčba by jim k tomu měla pomoci."

autor: Magdaléna Medková
Spustit audio