K věci16. června  2017  

Kdy pojede metro D?

Vizualizace zastávky Olbrachtova na plánované trase D. - Foto:  METROPROJEKT Praha a.s.

Vizualizace zastávky Olbrachtova na plánované trase D.Foto:  METROPROJEKT Praha a.s.

Nová linka metra D by podle ředitele pražského dopravního podniku Martina Gillara mohla svézt první cestující v roce 2025. V té době by měly fungovat minimálně dvě nové stanice „déčka“, Pankrác a Olbrachtova.

„Máme od Rady hlavního města schválený celý úsek z Pankráce do Písnice. První úsek je mezistaniční úsek Pankrác – Olbrachtova. Teď pokračují jednání s majiteli pozemků. Myslím, že v roce 2025 už by metro mohlo vést klidně až na Nové Dvory,“ říká Martin Gillar.  

A pokud by některý z vlastníků pozemků nechtěl svůj majetek prodat? „Máme zákonnou možnost vyvlastnění, ale ten proces může trvat i déle než pět let.“ 

Metro na letiště?  

Podle primátorky Adriany Krnáčové je možné uvažovat o vedení metra na letiště odbočkou z trasy A. To je podle Martina Gillara nejméně výhodná varianta propojení Prahy a letiště. „Měli jsme už několik schůzek a analyzovali jsme víc možností. Odbočka z trasy A z úseku Bořislavka – Veleslavín, to by znamenalo zavření ačka z Devjic do Motola minimálně na dva roky. Troufám si tvrdit, že tahle varianta nedopadne. Mohlo by se ale odbočit až z Motola,“ vysvětluje ředitel DPP. 

Signál v metru 

Signál v tunelech metra podle ředitele Gillara už je, není ale veřejný: „Využíváme spoustu technologií, které jsou určeny pro naši interní zabezpečenou komunikaci.“ Problém s veřejným pokrytím spočívá v tom, že se město a dopravní podnik nemůžou domluvit s telekomunikačními operátory. „Jde o to, že se neumíme dohodnout na uzavření konkrétního kontraktu, ale troufnu si tvrdit, že jsme ve finále na těch dohodách,“ říká Martin Gillar, „plán pokrytí si pak budou určovat operátoři sami podle poptávky zákazníků.“ 

Autor:  Štěpánka Duchková, Jana Kudláčková
Pořad: K věci Štěpánky Duchkové  |  Stanice: Regina DAB Praha
Čas vysílání: pátek 18:47  |  Délka pořadu: 12:00  
 

Nové články v rubrice

  • 30. června  2017     Audio  rubrika: K věci

    Nejvíc zranění páteře způsobují dopravní nehody

    Každé léto se objevují úrazy páteře po skoku do vody a další mimopracovní úrazy. Podle páteřního chirurga Jana Štulíka jsou závažné úrazy páteře způsobené především dopravními nehodami.

     
  • 23. června  2017     Video  rubrika: K věci

    Majitelé studní by si měli nechat pravidelně kontrolovat kvalitu vody

    Jednou ročně by měli majitelé studní nechat zkontrolovat vodu. Průběžná kontrola a opravy totiž vyjdou mnohem levněji než oprava havarijního stavu, který způsobilo zanedbání. V pořadu K věci to uvedla technická ředitelka...

     
  • 9. června  2017     AudioVideo  rubrika: K věci

    Zmizí magistrála z Václavského náměstí?

    Národní muzeum v budoucnu možná nebude od Václavského náměstí oddělovat magistrála. Počítá se s tím v projektu na celkové zklidnění Severojižní magistrály. Podle něj by se měla převést auta směřující na Brno z Mezibranské...

     

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2017 Český rozhlas

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace