Největší radost je, když se klienti vrací, říká návrhářka Natali Ruden

Návrhářka ukrajinského původu Natali Ruden chystá velkou módní přehlídku v karlínském Fóru. Co ji ovlivňuje a co stojí za jejím úspěchem?

Natali Ruden připravila kolekci s názvem Oceán, kterou představí 1. Června. Podle jejích slov půjde o velikou show, ostatně jako v jejím případě vždy. Už název napovídá, že barvou kolekce bude především modrá. „Letošními barvami jsou blankytně modrá, oranžová a fialová,“ říká Natali Ruden.

Natali jezdí pro inspiraci na světové módní veletrhy. „Tam se s předstihem představují materiály i látky. To mě oslovuje, barevnost je základ. Barvy jsou diktované módou na několik let dopředu,“ říká. Třeba příští rok módu ovládnou jahodové barvy a barvy lesního ovoce. „A materiály zase diktují to, co se z nich vyrobí,“ dodává.

Práce s klienty je podle Natali Ruden náročná. „Klienti přicházejí s důvěrou. Musím zjistit, pro jakou příležitost oblečení chtějí. Já si jim pak snažím vysvětlit, jak to nejlépe vyřešit. Nejlepší radost je, když se pak klienti vrací. Kdybych měla špatné reference, neměla bych úspěch.“ A nejlepší referencí podle ní je, když klienti její věci nevyhazují a pořád je nosí.

Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.