Kdo jsou posluchači Českého rozhlasu

Lidé (siluety - ilustrace) - Foto: Fotobanka stock.xchng

Lidé (siluety - ilustrace)Foto: Fotobanka stock.xchng

Víte, kdo poslouchá Český rozhlas? Jaký je typický posluchač jednotlivých stanic? Co ho zajímá, jak tráví volný čas? Seznamte se.





Typický posluchač Radiožurnálu


Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická stanice. 24 hodin nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí. Přináší zprávy z ekonomiky, politiky, kultury i sportu, ale i o počasí a aktuální informace o dopravních komplikacích. Nabízí okamžité a rychlé zpravodajství, které se prolíná celým dnem.

Mezi posluchači je vyšší zastoupení mužů, posluchači jsou poměrně rovnoměrně rozloženi napříč věkovými kategoriemi nad 30 let. Obvykle se středoškolským nebo vysokoškolským vzděláním.

Žijí spíše ve velkých městech, jsou ekonomicky aktivní s vyšším postavením v zaměstnání i vyšším příjmem. Více než polovina patří do nejvyšších socioekonomických skupin A, B a C1. Jsou těmi, kdo nakupují a zároveň ovlivňují výběr zboží.

Rádio je podstatnou součástí jejich života, tráví s ním čas pravidelně a ve větší míře, než je v populaci běžné. Více než polovina posluchačů poslouchá ČRo Radiožurnál při cestování autem.

Z tištěných médií volí populárně naučné tituly, z deníků si častěji vybírají deníky s ekonomickým zaměřením.

Zajímají se o široké spektrum témat – od zpráv přes bydlení a zahradu až po historii nebo sport či motorismus

Posluchač ČRo Radiožurnál je finančně zodpovědný, často vlastní i méně obvyklé finanční produkty jako jsou akcie nebo podílové listy.

Zdroj dat: Radio Projekt, realizace pro SKMO – Median a STEM/MARK, údaje za období   1. 1. - 30. 6. 2018, MML – TGI, Median,  18.9.2017 - 1. 4. 2018, cílová skupina – denní dosah (poslech včera)

 



Typický posluchač Dvojky

Dvojka je tradiční stanice veřejnoprávního rozhlasu pro celou rodinu. Kromě publicistických pořadů se ve vysílání věnuje i dětským posluchačům.

Mezi posluchači ČRo Dvojka najdeme větší počet žen, převážně ve věku 50 a více let, většinou středoškolsky vzdělaných. Významný počet posluchačů žije ve velkých městech nebo naopak v malých obcích do 5 tisíc obyvatel.

Posluchači vykazují sice nižší ekonomickou aktivitu i příjem, ale více než polovina patří do A, B, C1 socioekonomické skupiny.

Jsou těmi, kdo nakupují a zároveň ovlivňují výběr zboží.

Rádio i televize jsou podstatnou součástí života posluchačů ČRo Dvojka, poslechem a sledováním tráví čas pravidelně a ve větší míře, než je v populaci běžné.

Z tištěných médií volí spíše ženské, populárně naučné nebo křížovkářské tituly, z deníků si častěji vybírají nebulvární tituly.

Posluchači ČRo Dvojka se zajímají o široké spektrum témat – od zpráv, přes bydlení a zahradu, až po historii nebo zdraví a vztahy. Mají zájem o své okolí a společenské dění, volný čas tráví aktivně se svými koníčky, nebo s rodinou.

Zdroj dat: Radio Projekt, realizace pro SKMO – Median a STEM/MARK, údaje za období 1.1. - 30. 6. 2018; MML – TGI, Median, 18. 9. 2017 - 1. 4. 2018, cílová skupina – denní dosah (poslech včera)



Typický posluchač Vltavy

Vltava hraje klasickou a jazzovou hudbu doplněnou o pořady mapující  world music a současnou alternativní hudbu. Vysílá rozhlasové hry, dokumenty a literaturu. Věnuje se nejen tomu, co se odehrává „ve fraku v Rudolfinu”, ale i dění v rockových klubech, ve výstavních síních, v alternativních divadlech, na profesionální i amatérské scéně informuje o všem podstatném, co se v kultuře děje

Mezi posluchači ČRo Vltava je téměř vyvážený poměr mužů a žen.  Častěji  jsou ve věku nad 30 let s vysokoškolským vzdělaním.  Žijí spíše ve velkých městech, hlavně v Praze.

13,6 % tvoří podnikatelé, 29,9 % zaměstnanci a 43,3 % důchodci. 54,1% posluchačů patří do A, B socioekonomické klasifikace. Jsou těmi, kdo nakupují a zároveň ovlivňují výběr zboží.

Poslech rádia je podstatnou součástí jejich života, tráví s ním čas pravidelně a ve větší míře.

Z tištěných médií volí primárně publicistické a populárně naučné tituly.

Zajímají se o široké spektrum témat – od zpráv přes životní prostředí, bydlení, cestování a historii až po kulturu ve všech podobách – hudba, kino/film, umění.

Využívají internet častěji, než je v populaci obvyklé a často ho využívají i k nákupu.

Vlastní i méně časté finanční produkty jako jsou akcie, termínované vklady či podílové listy.

Zdroj dat: Radio Projekt, realizace pro SKMO – Median a STEM/MARK, údaje za období 1.1. - 30. 6. 2018, MML – TGI, Median, 18. 9. 2017 - 1. 4. 2018, cílová skupina – denní dosah (poslech včera)

.

 

Typický posluchač regionálních stanic


Charakter vysílání regionálních stanic Českého rozhlasu odpovídá jejich hlavnímu sloganu „Rádio vašeho kraje“ – tedy čistě regionální stanice žijící se svými posluchači v regionu, která se zabývá jejich běžnými problémy a poskytuje jim důležité a užitečné informace pro každý den.  Regionální program akcentuje regionální informace, spotřebitelská témata (poradny orientované na běžné každodenní problémy a nabídku pomoci při jejich řešení), zábavné žánry a písničky na přání. Velký důraz klade na přímý kontakt s posluchači. Hudební program tvoří převážně česká hudba v žánrech pop, pop-country, country a folk, navíc citlivě obohacená o určitá krajová specifika.

Posluchači vykazují nižší ekonomickou aktivitu i příjem, nicméně i přesto více než polovina patří do B, C socioekonomické skupiny.

Volný čas tráví spíše doma, jsou těmi, kdo nakupují a zároveň ovlivňují výběr zboží.

Rádio je podstatnou součástí života, posluchači regionálních stanic s ním tráví čas pravidelně a ve větší míře než je v populaci běžné.

Hodně času věnují také tištěným médiím, obsahově volí ženské a populárně naučné tituly, z deníků čtou častěji regionální mutace celostátních deníků.

Zajímají se o široké spektrum témat od zpráv přes bydlení a zahradu až po historii nebo zdraví.

Jsou finančně zodpovědní a vlastní spíše konzervativní finanční produkty např. spořící účty.

Posluchači regionálních stanic  ČRo  jsou podle typologie lidé svědomití a zodpovědní, se smyslem pro povinnost, manuální práce je těší, často jsou nároční na sebe i druhé, postarat se o rodinu si kladou za životní cíl,  chovají se rozvážně, zajímá je skutečná užitná hodnota věcí, aktivně si užívají  svůj volný čas.

Zdroj dat: Radio Projekt, realizace pro SKMO – Median a STEM/MARK, údaje za období 1. 1.- 30. 6. 2018, MML – TGI, Median, 18. 9.2017 - 1. 4. 2018, cílová skupina – denní dosah (poslech včera)

 

Typický posluchač  Radia Wave

Každý den od osmi do šesti si můžete naladit proudové vysílání On Air s hudbou, recenzemi, reportážemi, anketami a soutěžemi. Playlist odráží nejnovější trendy v popu, ale i v okrajových žánrech a narušuje překonané dělení hudby na mainstreamovou a alternativní. Přináší novinky z hip hopu, R&B a urban hudby i elektronického popu, nezapomíná ale ani na indie rock nebo punk. Podporuje českou i slovenskou hudební scénu – vyhledává začínající projekty a zařazuje je na mapu vedle osvědčených jmen ze světa. Hitovější proudové vysílání doplňují večerní hudební pořady věnované experimentální hudbě, funku, hardcoru, dubu nebo temnějším hudebním proudům, jako je black metal. Autoři večerních pořadů se pohybují na hudební scéně dlouhé roky a čerpají tak z její podrobné znalosti i svého zápalu pro hudbu.

Typickým posluchačem je mladý člověk (mírně převažují muži), který využívá komunikační nástroje internetu, sleduje zde zpravodajství, poslouchá rádio a navštěvuje sociální sítě. Jedná se o aktivního, svobodomyslného člověka s vlastním názorem, který je zvídavý a otevřený novinkám. Tato stanice vysílá digitálně v nejvyšší možné technické kvalitě.

Zdroj dat: Radio Projekt, realizace pro SKMO – Median a STEM/MARK, údaje za období   1. 1.- 30. 6. 2018, cílová skupina – týdenní dosah (poslech v uplynulých sedmi dnech)


Autor:  Obchodní oddělení

Mobilní verze | Podmínky užití | English
© 1997-2018 Český rozhlas