Studenti PF UJEP se přihlásili k iniciativě „Otevřeno“. Chtějí zlepšit své vzdělávání

20. květen 2016

Dříve se studenti „nechávali vzdělávat“. Dnes se chtějí podílet na svém vzdělávání sami. Říkají nahlas své představy o tom, jak by měla jejich výuka vypadat, a snaží se zapojit jak vedení školy, tak i veřejnost. Proto se studenti ústecké pedagogické fakulty připojili k iniciativě „Otevřeno“.

Otevřeno je studentská iniciativa, která vznikla v Brně, a pomalu se rozšiřuje po republice. Ústí nad Labem je v pořadí čtvrté město, kde iniciativa působí. Cílem iniciativy je, zjednodušeně řečeno, zdokonalovat výuku na pedagogických fakultách vysokých škol, aby školy připravovaly studenty na výkon jejich budoucího povolání co nejlépe.

Hezky to shrnula studentka pedagogické fakulty Laura Pérezová: „Chtěli bychom, aby vycházeli kvalitní pedagogové, kteří nejenom vědí, co učit, ale hlavně vědí, jak učit. Ať se jedná o pedagogy v běžných školách nebo i ve speciálních.“

21 zásad pro lepší výuku

Studentské jádro iniciativy Otevřeno v Ústí nad Labem uspořádalo ve středu (18.5.) akci vylepení 21 zásad iniciativy na vstupní dveře Pedagogické fakulty. Jako host se kromě děkana Pedagogické fakulty UJEP Pavla Doulíka účastnil i předseda akademického senátu UJEP Zdeněk Svoboda. Ten studentskou iniciativu vítá a říká, že studenti mohou být motivací k novému zamyšlení nad tím, jak provádět výuku a jak studenty co nejlépe připravit na pedagogickou praxi.

21 zásad iniciativy „Otevřeno“

Všech 21 zásad považují studenti za stejně významné. Jsou mezi nimi otevřenost, která představuje zapojení bez rozdílu každého, kdo o to projeví zájem, nebo větší důraz na výchovu pedagogů praxí.

A jaký je názor samotné školy? Odpověděl děkan PF UJEP Pavel Doulík: „Předpokládáme, že dialog mezi námi a studenty bude konstruktivní a věcný. Myslím si, že studenti si všechny ty faktory, které ovlivňují současný stav přípravy učitelů, neuvědomují, takže to bude o vzájemné diskusi, aby i oni si udělali obrázek o tom, jak ta situace vypadá. My samozřejmě budeme vítat jejich názory, reflexi té výuky, protože s tím počítá novela vysokoškolského zákona a bude to součástí vnitřního hodnocení školy.“

autor: Veronika Dašková
Spustit audio