Naučme se reklamovat a brát se o svá spotřebitelská práva!

Určitě už se vám někdy stalo, že jste nebyli spokojeni třeba s mírou natočeného piva nebo s kvalitou nových bot či jiného výrobku. I “podměrečné“ pivo se dá reklamovat!

Pivo můžete řešit na místě, ale vada obuvi nebo jiného výrobku se může projevit až po nějaké době a na řadu přichází reklamace. Nezbývá než vzít zboží a účtenku a vyrazit do obchodu.

Co když doklad o zakoupení, tedy účtenku ztratíme? „Samozřejmě je lepší, když doklad máte, ale i tak lze reklamaci uplatnit,“ radí ing. Renata Linhartová, ředitelka inspektorátu České obchodní inspekce pro Ústecký a Liberecký kraj. „Pro uplatnění můžete použít například výpis z účtu, pokud jste výrobek platili kartou nebo použijte písemné čestné prohlášení například se záručním listem.“

Jak postupovat, když prodávající odmítne reklamaci přijmout? „Pak si vyžádejte písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno, proč tu reklamaci odmítá přijmout. Dojde-li na tzv. tvrzení proti tvrzení, je pak obtížné něco dokazovat,“ doporučuje ing. Renata Linhartová.

Poslechněte si celé povídání ze záznamu. Pohodový poslech vám přejí Slávka Brádlová a Český rozhlas Sever!

Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.