Po nejrizikovější silnici na Lounsku jezdí čím dál víc aut, především kamionů

30. květen 2016

Smrtelným zraněním často končí dopravní nehody na obchvatu Loun. Silnice I/7 mezi Slaným a Louny je podle dopravní policie tou nejnebezpečnější komunikací v regionu. Lounská radnice si proto objednala nové měření dopravy. To ukázalo, že po frekventované silnici opravdu jezdí stále větší počet aut.

Při srovnání s měřením v květnu před dvěma lety v roce 2014 projelo obchvatem o více než dvě stovky aut víc. Podstatné je, že na dvouproudové silnici přibývá hlavně kamionů, které v současnosti tvoří už téměř pětinu ze všech vozidel. Přibylo také nákladních aut a autobusů.

Jakým způsobem se doprava měří?

Měření se opět odehrávalo během tří dnů, stejně jako v letech 2013 a 2014. Poslední dvě měření byla vždy v pondělí, středu a pátek. Nejhorší byla při měření situace v pátek. Naopak středeční měření letos vykázalo menší počty aut než minule. Firma měří dokonce i směr projíždějících aut. O něco víc byl při letošním měření zatížený směr z Prahy do Loun, před dvěma lety to bylo naopak.

Co bude radnice s výsledky měření dělat?

Louny nechávají měření dělat proto, aby se ukázalo, jak zatížený obchvat opravdu je. Výsledky chce použít jako argument pro vládu, protože Ministerstvo dopravy sice plánuje rozšíření silnice v úseku od Panenského Týnce k Bitozevsi na čtyři pruhy, ale termín dokončení má stanovený až na rok 2023.

Lounská radnice chce dosáhnout toho, aby se na obchvatu začalo pracovat dříve. Starosta města už připravuje dopis, který jako výzvu vládě odešle. Město tak chce co nejdřív zastavit nehody způsobené předjížděním, které často končí čelním střetem. Navíc řidiči v úseku často nedodržují rychlost ‒ při posledním měření auta jezdila i 170kilometrovou rychlostí.

autor: Lucie Valášková
Spustit audio