Plánované dopravní stavby v Ústeckém kraji v roce 2017: Vilsnická spojka i další úsek D7
Příští rok se budou řidiči v Ústeckém kraji setkávat s řadou dopravních omezení. Můžou za to stavby nových silnic i opravy těch stávajících. Vedle stavby tzv. Vilsnické spojky v Děčíně budou stavbaři dál stavět také dálnici D7. Práce ale budou pokračovat i kolem posledního zprovozněného úseku dálnice D8 v Českém středohoří.
Na nově otevřeném úseku dálnice D8 nad Prackovicemi nad Labem na Litoměřicku se stále jezdí pouze na jednom ze dvou dálničních mostů. Důvodem je rizikový svah. Dělníci místo dál zabezpečují a práce potrvají do jara.
„Dokončení stabilizačních prvků bude probíhat ještě do jarních měsíců. Dokončení dálnice v plné šíři a rychlosti ale předpokládáme v podstatně kratším časovém horizontu,“ vysvětlil před časem Jan Rýdl z ŘSD s tím, že práce na zabezpečení svahu vyjdou na zhruba 220 milionů korun.
Ještě přibližně do poloviny roku budou silničáři také dokončovat okolí dálnice a to včetně silnic, které pro její výstavbu používali.
„Platí tam rozhodnutí o nadměrném užívání. To znamená, že ten, kdo ji nadměrně používal, musí silnici opravit,“ řekl při slavnostním otevření dálnice D8 generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
V příštím roce také bude pokračovat výstavba dalšího úseku dálnice D7, tedy hlavního tahu z Prahy na Chomutov mezi Bítozevsí a Postoloprty na Lounsku. V roce 2018 má pak začít stavba dalších úseků.
„Panenský Týnec ‒ zkapacitnění obchvatu, Chlumčany ‒ zkapacitnění a Louny ‒ zkapacitnění obchvatu,“ vypočítávala při slavnostním zahájení výstavby D7 na Lounsku Lucie Bartáková z Státního fondu dopravní infrastruktury.
Dálnice D7 má být kompletně hotová do roku 2023. Už po novém roce ale začnou rozsáhlá dopravní omezení v Děčíně. Dělníci tam začnou stavět tzv. Vilsnickou spojku. Stavba za zhruba půl miliardy korun má ulevit části Děčína od tranzitní dopravy na trase Ústí ‒ Liberec.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Bez zbraní budeme jen umírat.‘ Na Ukrajině panuje rozčarování, že se svět dívá jinam, popisuje Boháč
-
ANO ‚hází do důchodové reformy vidle‘, nesejde se s vládou a prezidentem. ‚Odmítáme dělat stafáž,‘ sdělilo
-
Evangelický farář musí umět všechno. Jan Satke se rozhodl, že vymění církev za lokomotivu
-
Bolestný pohled, rána pro český tenis, říká Štěpánek o dotační kauze na svazu. Do jeho vedení nechce