Městu Ústí nad Labem chybějí trolejbusy
Mohou po Ústí nad Labem přestat jezdit trolejbusy? Tahle otázka už visí nad městem dlouho a před necelými dvěma týdny ji oživil požár v jednom z trolejbusů. Vedení města uvádí, že měnit ekologičtější trolejbusovou dopravu za autobusovou není jeho strategií. K tomu ale dodává - pokud nás k tomu nedonutí zastaralý vozový park a nedostatek peněz na nákup nových vozů.
Dopravní podnik města má ve svém vozovém parku přes šest desítek trolejbusů. Problémem je, že slouží už dlouho. Ještě před začátkem krize vedení města uvažovalo o nákupu patnácti nových vozů za 170 milionů korun, ale nezískalo peníze. Banky jsou za současné situace opatrné a městu nepůjčily.
Řešení? Tím by mohly být právě kvůli své ceně i autobusy. Vypadá to ale, že téhle možnosti naštěstí pro životní prostředí ve města zvoní umíráček.
Nové trolejbusy by mohly být hrazeny z regionálního operačního programu. Pro podporu těchto projektů je v něm připraveno 486 milionů korun. Dotace může činit až 85% z nákladů projektu. Při ceně jedenáct milionů korun za trolejbus by se jich pro Ústí dalo pořídit rovnou padesát.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Raketa do Charkova doletí za 50 vteřin, utíkat do krytu nemá smysl, popisuje spisovatelka Pekárková
-
Odboráři opustili zasedání tripartity. Chtěli na něm řešit výrok Drobila o tom, že odbory jsou nepřítel
-
Dálnici D1 na Benešovsku pokrylo po bouřce naplavené bahno. Hasiči uklízeli i spadlé stromy
-
Cenu K. H. Borovského získal šéfredaktor Českého rozhlasu Plus Josef Pazderka, uspěl i Jan Fingerland