Dálnice D8 u Lovosic sesedá. Pravděpodobně za to může starý lom

21. září 2016

Řidiče na dálnici D8 čeká za mostem Vchynice na Litoměřicku nepříjemná prohlubeň. Místem musí projíždět velmi opatrně. Vozovka se propadla nejspíš kvůli starému lomu. Silničáři teď hledají způsob, jak dálnici opravit. Zprovoznění celé dálnice D8 letos v prosinci to ale podle nich neohrozí.

Ředitelství silnic a dálnic řeší, jak opravit sesednutou dálnici D8 poblíž Lovosic na Litoměřicku. První prohlubeň se ve směru na Ústí nad Labem vytvořila v roce 2013. Stavbaři nejdříve místo opravili. Komplikace se ale objevily znovu. K sesednutí vozovky tam došlo pravděpodobně kvůli starému lomu.

„Problém je, že pod násepovým tělesem je starý lom. Ve chvíli, kdy se ta dálnice začala pojíždět, tak ten „hup“ tam vznikl,“ vysvětluje Jan Kroupa, generální ředitel ŘSD.

Podle Ivety Štočkové z firmy Eurovia, která tento úsek dálnice stavěla, je problém až pod samotnou dálnicí. „V hloubce 8 metrů pod hladinou našeho díla je výduť, kvůli které ta silnice sesedá,“ vysvětluje Štočková.

Na první pohled nejsou nerovnosti vidět, „hup“ je ale cítit. Pravděpodobně bude nutné tento úsek dálnice opravit, včetně rozebrání.

„Je to záležitost jednotlivých technických návrhů. Například jestli to budeme sanovat třeba tryskovou injektáží nebo budeme muset ten násyp rozebrat. To by samozřejmě mělo negativní vliv na provoz, protože bychom mohli pojíždět jen jednou polovinou dálnice,“ doplňuje Jan Kroupa.

Nezprovozněný úsek D8 přes České středohoří

Otevření celé dálnice D8, včetně 12kilometrového úseku přes České středohoří, podle něj ale určitě ohroženo není.

Podle Ivety Štočkové nelze tento problém dávat do souvislosti s kauzou zvlněné dálnice u Ostravy. „Jsou to dvě naprosto odlišné záležitosti, které spolu absolutně nesouvisí. Co se týče problematiky D47 je naše stanovisko neměnné a arbitrážní řízení v této věci neskončilo, takže budeme čekat na jeho skončení,“ uzavírá Štočková.

autor: bach
Spustit audio