Lovosice: Nová průmyslová zóna by přinesla tisíce pracovních míst i tisíce kamionů

23. červen 2016

V Lovosicích na Litoměřicku se znovu mluví o nové průmyslové zóně na zhruba 30 hektarech na kraji Lovosic naproti Lovochemii. Děčínská společnost Armex Oil svůj původní záměr výstavby letos v lednu zrušila. Teď ale představila ve městě její nový plán.

Firma měla původně v plánu v místě postavit šest hal a další potřebné budovy, ale to se změnilo. Namísto toho budou v areálu jen čtyři objekty. Z toho jedna hlavní obrovská logistická hala a tři haly pro lehkou výrobu.

Podle zástupkyně společnosti Armex Oil Alena Čepilová souvisí úprava s tím, že si areál budou pronajímat jiné společnosti, které mají odlišné požadavky na dopravu.

„My jsme měli v té době problém, který se týkal kvót na emise a hluk. Samozřejmě nesnižujeme dopravu, ale ji jinak směřujeme… Je to pro nás i zajímavější vize, té jedné haly,“ dodává zástupkyně firmy Armex Oil Alena Čepilová.

Firma plánuje, že by třicet procent areálu zabírala zeleň. Jako jakási clona má v zadní části směrem k Lukavci vzniknout val se suchými poldry a lesíkem.

Zatím se neví, kdo chce v zóně podnikat

Zatím se přesně neví, kdo chce v místě podnikat. Firma je prý vázána mlčenlivostí, hlavně kvůli konkurenci.

Alena Čepilová budoucí výrobu alespoň naznačila: „Montáž kompresorů dieslových a elektrických, kdy se bude jednat o menší prvky, v řádu kilogramů. V budoucnosti je požadavek uživatele na montáž větších kusů, ale to bude jen několik kusů během roku. V druhé hale bude výroba lisovaných plastových součástek pro automobilový průmysl a ve třetí hale bude montáž kovových konstrukcí.“

Jisté je to, že areál by měl nabídnout celkem 3 600 nových pracovních míst. Z toho většina bude v logistice a zhruba 500 by jich mělo vzniknout v lehké výrobě.

Průmyslová zóna = 2 300 kamionů denně

Firma uvedla, že podle jejich výpočtů projede areálem 2 300 kamionů za 24 hodin. Průmyslová zóna počítá s napojením na dálnici D8. Jiné úpravy na silnicích se neplánují, policie je v místě nedovolí, takže kamiony budou přijíždět přes kruhový objezd, který vede i k Preolu. Celkově se firma domnívá, že by tentokrát neměli mít s ochranou životního prostředí problém.

Společnost teď připravuje podklady a od července se bude snažit získat stavební povolení. V ideálním případě by měla první budova stát na jaře v roce 2018.

autor: Lucie Valášková
Spustit audio