Na autodromu v Mostě se testovala kvalita a spotřeba paliv do automobilů

Test spotřeby a kvality paliv do automobilů probíhal dnes na mosteckém automotodromu. Na tříkilometrové trati testovali řidiči deset vzorků paliv odebraných přímo z rafinérií i natankovaných u benzinových čerpadel. Testy mají prokázat, že na stejné množství benzínu od různých prodejců ujede řidič různé vzdálenosti.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tankování benzinu

Tankování benzinu | Foto: Fotobanka RGBStock

„Tak máme nastartováno a můžeme vyrazit na náš testovací okruh,“ říká vedoucí instruktor mosteckého automotodromu Jakub Michalovič. Zařadí jedničku a projíždí tři kilometry dlouhou trať, která simuluje městský provoz i silnice za městem.

„Nepřemýšlet nad tím, jestli zrovna jedu úsporně, nebo jestli to bude mít větší spotřebu v danou chvíli. Zkrátka tak, jak jede běžný uživatel běžného osobního auta v běžném provozu,“ popisuje.

Přehrát

00:00 / 00:00

Deset vzorků paliva do automobilů testovali dnes na automotodromu v Mostě. Natáčel tam redaktor Jan Beneš

Odborný časopis Petrol Magazín vybral deset vzorků paliv. A to jak paliv v základní podobě přímo od rafinérií, tak paliv obohacených o aditiva, natankovaných u benzinových čerpadel. Spotřebu Naturalu 95 v obou vozidlech, ve kterých se palivo testuje, měří speciální technika.

„Spotřeba paliva se bude měřit speciální měřící jednotkou namontovanou do auta. Nakonec jsme se domluvili s laboratořemi GS Česká republika na zajištění dalších laboratorních testů, abychom zjistili, zda náhodou nebyla paliva nějak kontaminována, což by je pochopitelně v našem testu poněkud znevýhodňovalo,“ popisuje test paliv Ivan Mikšovský, šéfredaktor časopisu Petrol Magazín.

Spotřebu ovlivňuje řada faktorů

Ke kontaminaci paliva může dojít například při stáčení paliva z cisteren u benzinových čerpadel. Stačí, když řidič cisterny zapomene palivo s aditivy promíchat, nebo pokud jej do paliva přimíchá až později.

Známé jsou ale také případy, kdy prodejci záměrně „vylepší" palivo tak, aby na něm měli z daňového hlediska jistý prospěch. Spotřebu paliva ale mohou kromě jeho kvality ovlivnit i jiné faktory.

„Kromě vlastního stylu jízdy řidiče má samozřejmě vliv počasí, venkovní teplota, vlhkost, ale i to jak to auto je nastaveno, v jaké je kondici. Počínaje kvalitou pneumatik, správným nahuštěním pneumatik a následně i kvalitou servisu vozidla,“ vyjmenovává hlavní vlivy na spotřebu vozidla instruktor mosteckého automotodromu Jakub Michalovič.

Kompletní výsledky testů bude mít Český rozhlas k dispozici v průběhu několika příštích dní.

Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme