Přesnost, rozvahu i štěstí předváděli soutěžící o titul Nejlepší český řidič

Na testovacím automobilovém polygonu v Mostě bojovali šoféři z celé republiky o titul Nejlepší český řidič roku 2014. Soutěž pořádal už podvanácté časopis Svět motorů, a to za podpory Zelené vlny Radiožurnálu. 45 řidičů se popralo o vítězství v sedmi různých disciplínách, které prověřily jak jejich jízdu, tak vědomosti. Vyhrát ale mohl jen jediný.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vozidlo na testovacím polygonu

Vozidlo na testovacím polygonu | Foto: Matěj Skalický | Zdroj: Český rozhlas

„Je to paráda, proto jsem sem dneska jel," konstatoval Nejlepší český řidič roku 2014 Luděk Dytrt mladší těsně po vyhlášení výsledků a pokračoval:

„Cítil jsem se jako jeden z favoritů, ale je tu 7 disciplín a člověk musí všechny nějakým způsobem zvládnout, někde může udělat velkou chybu. Tady se to nějak všechno povedlo a nakonec to vyšlo dobře.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Nejlepším českým řidičem roku 2014 se na mosteckém polygonu stal Luděk Dytrt mladší. Přihlížel tomu i reportér Matěj Skalický

Že nakonec asi skutečně zvítězil právem, potvrdila už jinak vcelku ošemetná disciplína - parkování na čas.

„Říká se, že v této disciplíně excelují muži a starší muži, a letošek ukázal úplný opak," říká David Šprincl ze Světa motorů.

A jeho slova o tom, že čistě a přesně zaparkovat není pro muže žádnou samozřejmostí, vzápětí potvrdil i speciální host celé soutěže, bývalý hokejový brankář Dominik Hašek. V jeho podání totiž parkování opravdu žádné Nagano nebylo.

„Já jsem byl spokojený. Takhle parkuji vždycky. Člověk, když někde parkuje, si na to vezme svůj čas, není třeba pospíchat a zpátečka se musí jinak mačkat a já jsem tam měl jedničku místo zpátečky v jednu chvíli," směje se Dominik Hašek.

V mosteckém Centru bezpečné jízdy se samozřejmě soutěžilo i v řadě jiných disciplín. Ke slovu přišel například slalom mezi kužely nebo jízda hlubokou vodou.

„Jednou z nejhezčích disciplín je měření rychlosti, kdy musí soutěžící se zaslepeným tachometrem projet kolem radaru přesně předepsanou rychlostí. Tam nás výsledky opravdu šokovaly. Nejlepší jel na dvanáctce třináct a na pětačtyřicítce šestačtyřicet,“ říká David Šprincl.

Praxe i teorie

Soutěžící neusedli pouze za volant, ale i do školní lavice. Otázky vědomostních testů leckoho nemile překvapily.

„Nemám ráda politiku, takže jsem nevěděla ani jednoho ministra. Za to se stydím, ale prostě to není můj obor," zhodnotila jinak nejlepší žena na mosteckém polygonu Soreya Zychová.

Vyzkoušet si vlastní schopnosti přijeli i zpravodajové Zelené vlny Radiožurnálu. Pořadatelé pro ně připravili speciální program. Třeba cvičné jízdy po zamrzlém jezeře nebo ve sněhové závěji.

„Plochy jsou zakrápěny vodou s tím, že plocha, která je mokrá, je natřená speciálním kluzným povrchem, který nasimuluje tyto podmínky,“ vysvětluje vedoucí instruktor Jakub Michalovič.

O nejlepším českém řidiči se v Mostě rozhodne opět za rok.

Matěj Skalický, mad Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme