Šest stížností na cestovní kanceláře zatím letos řešila Česká obchodní inspekce v Ústeckém kraji

29. srpen 2016

Kontroloři České obchodní inspekce zatím letos v Ústeckém kraji řešili šest stížností na cestovní kanceláře. V pěti případech stížnost uznali a uložili pokutu. Lidé si po návratu z dovolené nejčastěji stěžují na úroveň služeb a nepravdivé informace od cestovních kanceláří.

„Dovolená byla celkem slušná, ale cesta na pláž trvala trojnásobně déle, než bylo uvedeno,“ konstatuje klient jedné z cestovek Ondřej Hampl a pokračuje: „chystal jsem se na reklamaci, ale nakonec jsme se s manželkou shodli, že na to nemáme čas.“

Podle ředitelky ČOI v Ústí nad Labem Renaty Linhartové se cestovní kanceláře dopouštějí stále stejných pochybení.

„Neinformují například o možnosti uplatnění reklamačního řízení, informují postaru o třech měsících, namísto dnes už správného jednoho měsíce od ukončení zájezdu. Na potvrzení o zájezdu neuvádějí další služby, jejichž cena není zahrnuta v ceně zájezdu,“ vypočítává Linhartová.

Klienti cestovních kanceláří si často po návratu stěžují na ubytování, vzdálenost hotelu od moře nebo na úroveň stravování.

Cestovní kanceláře i ČOI se shodují na jednom ‒ než klient podepíše smlouvu, měl by se v cestovní kanceláři informovat na vše, co ho zajímá. Pokud je nespokojený přímo v místě zájezdu, je nutné vše zdokumentovat, nafotit a následně sepsat stížnost s delegátem cestovní kanceláře.

autor: Jan Beneš
Spustit audio